Overslaan en naar de inhoud gaan

Spam harder aangepakt

De Amerikaanse Federal Trade Commission (FTC) wil spam - ongevraagde e-mail - harder aanpakken. Men wil zich vooral richten op adverteerders die misleidende koppen gebruiken, geen geldig ‘opt out’-adres gebruiken om de berichten af te bestellen en bedrijven die grote hoeveelheden e-mail adressen op CD’s verkopen aan bulkmailers, bedrijven die de spam versturen.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Of al deze gevallen ook echt aangepakt kunnen worden is de vraag, want de juridische reikwijdte is op dit moment nog beperkt. Alleen misleidende aanbiedingen voor consumenten maken kans bij de rechter.(jli)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in