Beheer

Dit is een bijdrage van Zscaler
Zakelijke software
Zscaler_ZeroTrustExchange

Zscaler breidt zijn Zero Trust Exchange uit

Nieuwe integraties bieden diepgaande inzichten in Microsoft Teams en Zoom om snel problemen op te lossen

22 november 2021
Door: Zscaler, partner

Nieuwe integraties bieden diepgaande inzichten in Microsoft Teams en Zoom om snel problemen op te lossen

Zscaler, breidt zijn Zscaler Digital Experience (ZDX) uit met Unified Communications as a Service (UCaaS) en nieuwe digitale workflow platform-integraties om prestatieproblemen automatisch op te sporen en snel op te lossen. Dit bevordert de samenwerking tussen medewerkers, ongeacht de werklocatie. ZDX wordt geleverd als een geïntegreerde service op de cloud-native Zero Trust Exchange van Zscaler en biedt uniform inzicht in telemetriegegevens van gebruikers, verbindingen en cloud-apps om problemen met de gebruikerservaring te constateren en op te lossen. Dankzij de nieuwe integraties kunnen beveiligings-, netwerk- en helpdeskteams nu samenwerken om kwaliteitsproblemen van Microsoft Teams en Zoom efficiënter en sneller op te lossen en zo de productiviteit van medewerkers te optimaliseren.

"IT-teams kunnen geen geweldige gebruikerservaring bieden en proactief UCaaS-prestatieproblemen oplossen als ze de telemetrie tussen werknemers en kritieke applicaties, zoals Microsoft Teams of Zoom, niet kunnen zien of meten", zegt Dhawal Sharma, VP Products, Zscaler. “Zscaler Digital Experience pakt de drie grootste uitdagingen aan die een naadloze samenwerking voor het hybride personeelsbestand in de weg staan. Gebruikersgegevens in silo’s, beperkte legacy monitoring-tools en een gebrek aan analyses en workflows die de productiviteit en digitale ervaring voor werknemers kunnen optimaliseren en verbeteren, ongeacht waar ze zich bevinden."

De zeer mobiele en cloud-first werknemers van vandaag vertrouwen op snelle, veilige connectiviteit en naadloze samenwerkingen om een hoge productiviteit te behouden. Volgens onderzoek van Gartner: “In 2023 zal het aantal externe werknemers zijn verdubbeld tot meer dan tweederde van de digitale werknemers, waardoor de eisen van afnemers verschuiven naar mogelijkheden om overal te kunnen werken. Door deze verschuiving is het van cruciaal belang voor IT-teams om snel prestatieproblemen te kunnen lokaliseren op Unified Communications-services, zoals Microsoft Teams en Zoom, en SaaS-platforms, zoals Microsoft 365. Ondernemingen die niet over de juiste UCaaS-bewakingsmogelijkheden beschikken, zullen nieuwe tools moeten omarmen die zijn ontworpen om de communicatie te beheren zonder in te leveren op prestaties.

De nieuwe ZDX-verbeteringen bieden monitoring-mogelijkheden op enterprise-niveau door gebruik te maken van inzichten die zijn verzameld via de Zscaler Zero Trust Exchange, een cloud-native platform van geïntegreerde services dat fungeert als een intelligent switchboard om gebruikers, apps en apparaten veilig te verbinden via elk netwerk, op elke locatie. ZDX, dat opereert als een uniforme service op het Zscaler-platform, stelt IT- en beveiligingsteams in staat om proactief problemen met netwerk- en gesprekskwaliteit op te lossen door API-gebaseerde monitoring van applicatiespecifieke statistieken te combineren met continue en actieve monitoring van gebruikersapparaat-, netwerk- en applicatie-inzichten voor bedrijfskritische SaaS-apps, zoals Microsoft Teams en Zoom.

  • Nieuwe zichtbaarheid en beheer van UCaaS-prestaties: Zscaler integreert nu met Microsoft Teams en Zoom via beveiligde API's om toegang te krijgen tot gedetailleerde telemetriegegevens van gebruikers en applicaties, allemaal op één plek. Door een geïntegreerd overzicht te bieden van alle systeemgegevens van vergaderingen en gebruikersinteracties, helpt ZDX IT-teams om bronnen van latency en packet-loss, die van invloed kunnen zijn op de werknemerservaring en de bedrijfsefficiëntie, beter te detecteren en op te lossen.
  • Uitgebreide tools voor probleemoplossing: ZDX maakt het nu mogelijk om teams, op het gebied van beveiliging, netwerken en helpdesks, met Unified Communications proactief (verbindings)problemen te laten oplossen, oplostijden te verkorten en de productiviteit van gebruikers te optimaliseren. Omdat ZDX de prestaties voortdurend bewaakt, kunnen veel verbindingsproblemen nu proactief worden opgelost voordat ze resulteren in een ticket.
  • Verbeterde Microsoft 365-ondersteuning: IT-teams kunnen nu ZDX gebruiken om trends, prestatiestatistieken en digitale ervaringsscores te analyseren om onderliggende problemen en kansen te identificeren om gebruikerservaringen met Microsoft 365 te verbeteren.
  • Volledig inzicht in Zero Trust Secured Private Apps: ZDX biedt nu uitgebreide netwerkinzichten in gebruikersconnectiviteit voor beveiligde private apps die worden beschermd door Zscaler Private Access. IT- en beveiligingsteams profiteren van een gecentraliseerd dashboard met alle relevante telemetriegegevens om problemen met gebruikerservaringen en private apps op te lossen.
  • Geautomatiseerd IT-incidentmanagement met ServiceNow: ZDX integreert met het ServiceNow ITSM-platform via event-driven API's voor het delen van realtime incidentmeldingen. IT-teams kunnen het aanmaken van IT-tickets automatiseren op basis van ZDX-waarschuwingen, waardoor herstel-workflows worden gestroomlijnd voor beter beheer van IT-incidenten.
Reactie toevoegen