Beheer

Dit is een bijdrage van Zoho Corporation
Klantinteractie
Bedrijfsdoelen bereiken  met je klantenservice

Bedrijfsdoelen bereiken met je klantenservice

Bedrijven die in dienst staan van de klant stemmen hun activiteiten af op de behoeften van de klant. 

22 juni 2022
Door: Zoho Corporation, partner

Bedrijven die in dienst staan van de klant stemmen hun activiteiten af op de behoeften van de klant. 

Alle bedrijven communiceren de visie en de missie die hun functie en operaties drijft. Een volwassen bedrijf formuleert een visie op de klantenservice als onderdeel van de bedrijfsstrategie. Deze visie moet aan elk personeelslid worden meegedeeld en aan worden gehouden. Ze moet strategisch worden opgehangen, zodat ze vaak door het personeel wordt gezien. Per slot van rekening zijn klanten de reden dat je zaken doet, en je bedrijf is de reden dat je werknemers in dienst hebt.  

Waarom CX nu belangrijker is geworden.

Vroeger werd de klanttevredenheid en het plezier of succes op basis van directe interacties met klanten gemeten. Vandaag meet de technologie elke interactie die klanten hebben met een bedrijf. De gegevens vertellen het verhaal van de klantervaring, net zoals sociale media dat doen, waardoor bedrijven geen andere keuze hebben dan de klant in het middelpunt van hun activiteiten te plaatsen. Dit verklaart een gezamenlijke inspanning om betere ervaringen voor de klant te creëren.

Heeft de focus op CX invloed gehad op de behoeften en verwachtingen van klanten?

Om te beginnen kunnen de verwachtingen van klanten veranderen, net zoals hun behoeften constant veranderen. Klanten verwachten een betere service. Om een gelijke vooruitgang te houden moet je een systeem opzetten om feedback te verzamelen in elke fase van het klanttraject. Dit is de enige manier om erachter te komen hoe klanten denken over hun ervaring met je bedrijf. Zodra je weet hoe ze zich voelen, kun je ontdekken wat ze nodig hebben en reageren op de behoeftes en verwachtingen.

Een goede klantenservice is de weg naar een betere CX.

Klantenservice teams zijn bij uitstek geschikt om veranderingen te optimaliseren. Je moet ze alleen aanmoedigen, zodat ze meer betrokken kunnen zijn bij CX. Beperk werknemers niet tot het beheren van tickets, of meet hun functie alleen in termen van doorlooptijden en het oplossen van problemen. Betrek ze bij activiteiten op het gebied van customer experience management, omdat ze waarde kunnen toevoegen. Met de ervaring van het luisteren naar klanten, het begrijpen van hun problemen en het bieden van oplossingen op een dagelijkse basis, kunnen ze zich inleven in hen. Klantenservice teams weten welke stappen ze moeten nemen om een oplossing te vinden, maar missen vaak de autoriteit om door te zetten.

Wil je meer weten over hoe je je bedrijf naar een hoger niveau kan tillen? Kom dan langs op Zoholics. Tijdens dit evenement leren we je graag meer over het optimaal managen van je Customer Experience.

Reactie toevoegen