Management

Dit is een bijdrage van Workfront
IT beheer
IT Project Management

De grootste uitdagingen bij IT Project Management

Hoe kan Work Management helpen om productief samen te werken?

23 juni 2020
Door: Workfront, partner

Hoe kan Work Management helpen om productief samen te werken?

Last-minute verzoeken komen overal vandaan: onverwachte rapportages, updates, reviews, e-mails. Sommige IT-organisaties beweren dat ze tot de helft van hun tijd besteden aan ongeplande werkzaamheden. Uit onderzoek van Workfront blijkt dat werknemers slechts 43 procent van de tijd besteden aan hun primaire werkzaamheden en meer dan 13 werkonderbrekingen per dag hebben.

Ook blijkt uit het 2020 State of Work rapport dat het wel 20 minuten kan duren voordat medewerkers terugkeren naar de taak waarmee zij bezich waren na een onderbreking.
 

Ad hoc werkzaamheden

Work management helpt om beter grip te krijgen op ad hoc werkzaamheden. Het vereist dat we voorbereid zijn op elk soort werk, zowel gepland als ongepland. Want zelfs met een sterke projectplanning verloopt werk bijna nooit precies zoals gepland. Work Management helpt om werk georganiseerd te beheren zodat werknemers zich kunnen focussen op het werk wat echt toe doet en bijdraagt aan strategische doelen.

Weinig tot geen zichtbaarheid op het werk is een van de belangrijkste oorzaken van ongeplande werkzaamheden en overwerk. Als je niet weet waar je team aan werkt of waar tijd naartoe gaat, kun je geen prioriteit geven aan werk. En zonder duidelijke prioriteiten zal alles als urgent aanvoelen, zelfs als dat niet het geval is.

Slechte zichtbaarheid draagt ook in grote mate bij aan inflexibiliteit, het vermogen om zich snel aan te passen aan projectveranderingen of om te draaien in reactie op veranderende omstandigheden.
 

Maak werk inzichtelijk

Een gecentraliseerde plaats voor work management en een gestroomlijnd proces betekent dat managers altijd toegang hebben tot de updates die ze nodig hebben in plaats van hun teams te overladen met statusverzoeken. Het verminderen van onnodige communicatie bespaart iedereen tijd en energie, net als de voortdurende bewustwording van taken, prioriteiten, mensen en vooruitgang.

Enterprise work management omvat alle soorten werk (gepland en ongepland), methodologieën (Agile en Waterfall) en gebruikers (technisch en zakelijk), en is een bedrijfsbreed systeem dat de hele levenscyclus van het werk beheert. Enterprise work management richt zich op zichtbaarheid vanaf de eerste aanvraag tot aan de oplevering en het meten van taken, issues, projecten, noem maar op.

 

Reactie toevoegen