Development

Dit is een bijdrage van Workday
Datamanagement
CIO en CFO: een kwestie van vertrouwen

CIO en CFO: een kwestie van vertrouwen

CIO's en CFO's hebben ondanks verschillende verantwoordelijkheden ge-deelde prioriteiten

4 mei 2021
Door: Workday, partner

CIO's en CFO's hebben ondanks verschillende verantwoordelijkheden ge-deelde prioriteiten

Voor een geslaagde digitale transformatie binnen een onderneming moeten CIO’s en CFO’s samenwerken. Ze moeten kijken naar de raakvlakken tussen finance en IT, die kunnen helpen om de bedrijfsdoelstellingen beter te verwezenlijken. Vertrouwen speelt daarbij een essentiële rol.

Het beveiligen van de data heeft een van de hoogste prioriteiten van de CIO. Terwijl de technologische investeringen en innovatie wordt bevorderd, moet ook het intellectuele eigendom van klanten, medewerkers en organisaties zijn beschermd. Maar hoe introduceer je nieuwe innovaties zonder daarmee ook de business te verstoren?

De verantwoordelijkheden van CFO's zijn historisch gezien financieel van aard, met een nadruk op budgetten en winstgevendheid, terwijl de organisatie de dataprotectie op orde heeft. Het is daarmee ingewikkeld om een balans te vinden tussen compliance en strategischere ambities, die vragen om inzichten (en dus toegang tot data) in het hele bedrijf.

Handen ineen slaan
CIO’s en CFO’s moeten de handen ineenslaan om de voordelen van cloudcomputing beter te benutten. Ondanks dat ze verschillende verantwoordelijkheden hebben, overlappen hun prioriteiten wel degelijk: ze willen het succes, de groei en de winst van een datagedreven onderneming maximaliseren.

Robynne Sisco, President en CFO bij Workday, onderschrijft dit: "Het is belangrijk dat finance en IT samenwerken aan de strategische doelen van een bedrijf. Een sterke relatie tussen de CFO en de CIO zorgt voor een sterke basis waarop bedrijven kunnen innoveren en groeien. Dit wordt absoluut doorslaggevend, zeker in een wereld die zo snel verandert als vandaag.”

Het jaar 2021 wordt voor zowel organisaties als individuen een jaar van herstel. Vertrouwen en integriteit staan hierbij centraal. Organisaties moeten nog harder aan het werk om aan de verwachtingen van consumenten te voldoen en om vertrouwen op te bouwen. Een optimale samenwerking tussen CIO en CFO speelt hierbij een cruciale rol.

 

Reactie toevoegen