Beheer

Dit is een bijdrage van Unica ICT Solutions
Zakelijke software
Vijf tips om over te stappen naar Office 365

Vijf tips voor een geslaagde overstap naar Office 365

Hoe zorg je ervoor dat een organisatie de overstap naar Office 365 kan maken?

17 april 2019
Door: Unica ICT Solutions, partner

Hoe zorg je ervoor dat een organisatie de overstap naar Office 365 kan maken?

Adoptieconsultant Elise van den Bosch van Unica ICT Solutions geeft vijf tips:

Tip 1: Betrek medewerkers vanaf het begin

We zien vaak dat organisaties vanuit verschillende overwegingen overstappen naar de cloud. Maar wat levert een overstap op voor de medewerkers? Biedt hen dit voordelen en zo ja, welke? Ik vind dat Office 365 veel voordelen biedt voor eindgebruikers. Om dit te laten zien nodigen we bij Unica ICT Solutions organisaties vrijblijvend uit om samen met een groep van ongeveer tien medewerkers deel te nemen aan een inspiratiesessie. Op deze manier kunnen medewerkers zelf ervaren wat Office 365 voor ze kan betekenen. Ook workshops kunnen nuttig zijn, niemand kan immers een beter beeld schetsen van wat er in een organisatie speelt dan medewerkers zelf. Laat medewerkers zelf vertellen wat hun behoefte, wensen, eisen, rollen en angsten zijn. 

Tip 2: Duidelijke communicatie 

Door iedereen te laten weten wat je gaat doen: 

  • Wat is de aanpak
  • Wanneer kunnen gebruikers wat verwachten
  • Hoe worden gebruikers geholpen 

Dit neemt de eerste weerstand weg. Medewerkers weten wat er speelt, wat de voordelen zijn, voelen zich betrokken en kunnen zich voorbereiden. 

Bekijk hier de andere 3 tips

 

Reactie toevoegen