Beheer

Dit is een bijdrage van Unica ICT Solutions
IT beheer
Hoe plan en start je een vergadering in Microsoft Teams

Hoe plan en start je een vergadering in Microsoft Teams

2 april 2020
Door: Unica ICT Solutions, partner

Om eenvoudig te kunnen vergaderen in Teams, heeft Microsoft ervoor gekozen om Skype te integreren in Microsoft Teams. Je hoeft niet langer via Outlook een vergadering of overleg te plannen. Ga naar Teams en selecteer links het icoontje met 'Agenda'. Kies rechtsboven voor 'Nieuwe vergadering'.
 

Teams Nieuwe vergadering

Je hebt hier dezelfde opties als in Outlook, zoals planningsassistent en daarbij kunnen leden vanuit een kanaal ook meteen deelnemen aan de (Teams-)vergadering.

Een document bij de vergadering invoegen doe je door onder 'Gegevens' op de drie puntjes (…) te klikken en te kiezen voor 'Koppeling'. hiervoor moet je dan wel eerst de koppeling van het document, die uiteraard(!) op SharePoint staat, kopiëren. 

Wanneer de vergadering klaar is, klik je rechtsonder op 'Plannen'.
 

Vergadering aanmaken in Teams

Je kunt ook nog steeds een Teams-vergadering plannen in Outlook.

Let op: Zie je de knop (Nieuwe) Teams-vergadering niet staan in Outlook? Zorg dan dat je eerst Teams installeert op je laptop/computer.
 

Lees hier meer over hoe je vergaderingen kan plannen en starten in Microsoft Teams.
 

Reactie toevoegen