Beheer

Dit is een bijdrage van Unica ICT Solutions
Netwerken
webinar met Microsoft Teams

Hoe organiseer je een webinar met Microsoft Teams?

Teams is ook uitermate geschikt om webinars te verzorgen, lees hier hoe

20 maart 2020
Door: Unica ICT Solutions, partner

Teams is ook uitermate geschikt om webinars te verzorgen, lees hier hoe

Veel organisaties weten al dat Microsoft Teams de ideale tool is voor online vergaderingen, maar minder bekend is dat Teams ook uitermate geschikt is om webinars te verzorgen.

Microsoft Teams is de hub voor samenwerking binnen Office 365. Deze applicatie brengt mensen, conversaties, bestanden en applicaties bij elkaar in één gedeelde samenwerkingsomgeving. Veel organisaties weten al dat Microsoft Teams de ideale tool is voor online vergaderingen, maar minder bekend is dat Teams ook uitermate geschikt is om webinars te verzorgen.

Het woord ‘webinar’ is de samenvoeging van de woorden ‘web’ en ‘seminar’, een online lezing of presentatie die plaatsvindt via het internet. Genodigden kunnen een seminar op hun eigen computer of telefoon volgen. Dit kan live op het moment dat het webinar plaatsvindt, maar kan ook op een later moment. Binnen Microsoft Teams wordt een webinar een ‘Live Gebeurtenis’ genoemd, die je met enkele muisklikken zelf kunt organiseren.

Lees hier hoe je de webinarfunctie van Microsoft Teams kan gebruiken. Een handige stap-voor-stap handleiding. 

Reactie toevoegen