Beheer

Dit is een bijdrage van Unica ICT Solutions
Zakelijke software
Hoe je een webinar organiseert met Microsoft Teams

Hoe je een webinar organiseert met Microsoft Teams

Binnen Microsoft Teams heet een webinar een ‘live gebeurtenis’, die je met enkele muisklikken zelf kunt organiseren. Hoe?

31 juli 2019
Door: Unica ICT Solutions, partner

Binnen Microsoft Teams heet een webinar een ‘live gebeurtenis’, die je met enkele muisklikken zelf kunt organiseren. Hoe?

Microsoft Teams is de hub voor samenwerking binnen Office 365. Deze applicatie brengt mensen, conversaties, bestanden en applicaties bij elkaar in één gedeelde samenwerkingsomgeving. Veel organisaties weten al dat Microsoft Teams de ideale tool is voor online vergaderingen, maar minder bekend is dat Teams ook uitermate geschikt is om webinars te verzorgen.

Het woord ‘webinar’ is de samenvoeging van de woorden ‘web’ en ‘seminar’, een online lezing of presentatie die plaatsvindt via het internet. Genodigden kunnen een seminar op hun eigen computer of telefoon volgen. Dit kan live op het moment dat het webinar plaatsvindt, maar kan ook op een later moment. Binnen Microsoft Teams wordt een webinar een ‘Live Gebeurtenis’ genoemd, die je met enkele muisklikken zelf kunt organiseren.

Benodigdheden

Om een webinar met Microsoft Teams te organiseren heb je geen dure apparatuur nodig. Een laptop met een goede webcam en microfoon volstaat in veel gevallen. Desondanks is het ook mogelijk om hardware- en software encoders te koppelen. Er kan dan gewerkt worden met professionele camera’s, media mixers en geluidsbronnen. Een dergelijke uitgebreide opzet zal echter alleen gebruikt worden wanneer de professionaliteit van een televisie-uitzending geëvenaard moet worden.

Lees hier verder

Reactie toevoegen