Beheer


Garanties voor de beschikbaarheid van je digitale dienstverlening
Steeds vaker komen ook de termen Service Level Indicator (SLI) en Service Level Objective (SLO) voorbij. Wat is het verschil?
Steeds vaker komen ook de termen Service Level Indicator (SLI) en Service Level Objective (SLO) voorbij. Wat is het verschil?
Beschikbaarheid is voor ieder bedrijf een cruciaal aandachtspunt. Een bekende term op dit gebied is de Service Level Agreement (SLA), een overeenkomst met garanties rond beschikbaarheid. Steeds vaker komen ook de termen Service Level Indicator (SLI) en Service Level Objective (SLO) voorbij. Wat is het verschil en wat maakt deze termen van belang voor bedrijven met cloud native webapps?
Een SLA bevat alle gemaakte afspraken rond beschikbaarheid en biedt garanties. Welk percentage uptime mag je bijvoorbeeld verwachten van de provider? En hoeveel concrete downtime brengt dit in de praktijk met zich mee? Een SLA helpt bij het wegnemen van zorgen op het gebied van beschikbaarheid.
In een SLO staat de minimale beschikbaarheid voor specifieke microservices. Deze beschikbaarheid hangt af van de microservice zelf en de wijze waarop de organisatie er gebruik van maakt. Een SLO stem je op een specifieke microservice af, voor de juiste balans tussen beschikbaarheid en kosten.
Een SLI geeft inzicht in de prestaties van een microservice in de praktijk. Je meet of de doelstelling van de SLO daadwerkelijk is gehaald. Is de beschikbaarheid in de praktijk in lijn met de noodzakelijke beschikbaarheid?
Iedere dag teamen we met de beste agencies, e-commerce bedrijven en SaaS ontwikkelaars. Van start-ups tot scale ups en van corporates tot overheden en non-profits. Vanuit een multi-disciplinaire aanpak zorgen we dat hun webapplicaties, -shops en -portalen op de meest schaalbare manier doorontwikkelen. Zodat iedere verandering een versnelling wordt van vooruitgang.
True is gevestigd in Amsterdam, met 100 specialisten worden klantambities sinds 2000 gehost. De ruim vijfhonderd klanten die missiekritische dienstverlening via het web organiseren, worden volledig door True ontzorgd met managed hosting, kubernetes en security oplossingen.
True levert haar diensten vanuit drie datacenters en Microsoft Azure. De volledige keten van middleware, infrastructuur, server- en storage-apparatuur wordt pro-actief door de specialisten van True beheerd. True is ISO-9001, ISO-27001 en NEN-7510 gecertificeerd en heeft een ISAE 3402-Type 2 rapportage. True is onderdeel van Broad Horizon. Voor meer informatie bezoek www.true.nl of bel ons op 020-3059750.