Beheer

Dit is een bijdrage van Tectrade
Carriere
Powerteam Tectrade IBM

Meet the team: Powerteam van Tectrade

‘Eigenlijk zijn we allemaal vakidioten.’

8 juli 2020
Door: Tectrade , partner

‘Eigenlijk zijn we allemaal vakidioten.’

De arbeidsmarkt is nergens zo krap als die voor IT’ers. En hoewel een dik salaris en een vette leasebak fijn zijn, vinden IT’ers de sfeer binnen hun bedrijf en team minstens zo belangrijk blijkt uit de jaarlijkse Salary Survey van AG Connect. Het Powerteam van Tectrade vertelt waarom het juist in hun team zo fijn werken is.

Wat voor een team zijn jullie?

Wij zijn een gepassioneerd team vol betrokken IBM Power-experts.

Wie werken er in dit team?

Het Powerteam is een groep van Solution Architecten, consultants en servicedeskmedewerkers.

Wat doen jullie precies?

Veel verschillende nationale en internationale klanten maken gebruik van onze Power kennis bij complexe design-, implementatie- en migratieprojecten. Daarnaast voeren we via onze managed services steeds vaker het beheer uit van Poweromgevingen, die bij de klant on premise of in de Tectrade PowerCloud draaien.  Afhankelijk van de wensen van de klant monitoren we de omgeving 24x7, voeren wij dagelijkse systeemcontroles uit, beheren wij de back-up en zorgen we dat de systemen voorzien zijn van de meest recente updates. Daarnaast bieden we dag en nacht ondersteuning bij escalaties.

Wie is waarvoor verantwoordelijk binnen het team? 

Antoni is de leadarchitect op het gebied van Power en is bij vrijwel alle Power designs betrokken. Samen met de Client Managers denkt hij mee met onze klanten en zorgt ervoor dat de data van de bedrijfskritische applicaties optimaal beschikbaar is. Miguel is de sparringpartner van Antoni en is regelmatig in het datacenter van onze Powerklanten te vinden om de bedachte designs te implementeren. Peter en Wil zijn verantwoordelijk voor het dagelijks beheer.

Op welke manier werken jullie samen?

Als team hebben we dagelijks contact over lopende zaken en we hebben regelmatig teammeetings. Tijdens de teammeetings bespreken we de status van de huidige omgevingen van onze klanten en bespreken we nieuwe ontwikkelingen op het technologisch gebied.

Gebruiken jullie bepaalde apps om samenwerking makkelijker te maken?

We maken gebruik van diverse oplossingen waarmee we remote in de omgeving van de klanten werkzaamheden kunnen uitvoeren. Daarnaast gebruiken we monitoringsoftware en werken we met Salesforce Servicedesk voor het verwerken van de door klanten ingeschoten supporttickets. Bij escalaties werken we met online chatgroeps.

Wat maakt jullie team bijzonder?

De mensen in ons team voelen allemaal een sterke verbondenheid met onze klanten en het werk dat we doen. Ownership en kennis van zaken is een veel gehoord compliment. Eigenlijk zijn we allemaal vakidioten 😉.

Hoe houden jullie de sfeer binnen het team goed?

Net zoals binnen de gehele organisatie hebben we korte lijnen en weten we dat we elkaar altijd, wanneer nodig, kunnen bereiken. Het is fijn om op je collega’s te kunnen bouwen en vertrouwen.

Reactie toevoegen