Management

Dit is een bijdrage van Sentia
IT beheer
Synthetic Transaction Monitoring: incidentvrije applicatieketens - een Sentia blog

Synthetic Transaction Monitoring: incidentvrije applicatieketens

STM biedt inzicht in de prestaties van je applicaties, vanuit het perspectief van de eindgebruiker

15 november 2021
Door: Sentia, partner

STM biedt inzicht in de prestaties van je applicaties, vanuit het perspectief van de eindgebruiker

Hoewel de wereld van de technologie ons talloze upgrades in het leven bezorgd heeft, zijn IT-applicaties en -ketens niet altijd zonder gebreken. Complexe en verouderde legacies zorgen voor slechte gebruikerservaringen, tijdrovende trouble-shooting en eindeloze frustratie.

Synthetic Transaction Monitoring helpt je de controle (weer) terug te nemen. Als een van de drie door Gartner gedefinieerde Digital Experience Monitoring pijlers, biedt STM 24/7 inzicht in de prestaties en beschikbaarheid van je applicaties, vanuit het perspectief van de eindgebruiker. 

"Zonder STM zijn organisaties afhankelijk van menselijke interactie om op de hoogte te worden gebracht van mogelijke down-time in de IT-omgeving, wat betekent dat ten minste één individu al een negatieve ervaring heeft gehad."

Voorspellend inzicht in IT performance

Digital Experience Monitoring omvat monitoringoplossingen die zijn gemaakt om IT-prestaties te analyseren via de eindgebruikerservaring. Gartner hanteert drie categorieën als onderdeel van Digital Experience Monitoring:

"Synthetic Transaction Monitoring voorkomt toekomstige problemen, voordat je eindgebruikers ze signaleren."

Door continu te testen, krijg je controle over je IT-prestaties op elke plaats en op elk moment. STM simuleert het volledige eindgebruikersproces, zoals het openen van een applicatie of het bestellen van een product. Het meten van deze synthetische acties en transacties levert waardevolle informatie op over de eindgebruikerservaring.

Aangezien IT-systemen voortdurend evolueren en verweven, is het van het grootste belang te zorgen dat ze naadloos op elkaar aansluiten. Digitale transformatie en COVID-19 maken ons afhankelijker van goede IT-omgevingen dan ooit tevoren. Organisaties investeren zwaar in SaaS- of Cloud-strategieën. Maar deze snelle innovaties, cloudmigratie en eindeloze legacy vergroten de prestatierisico's of vertragen systemen die - onbeheerd - de totale digitale ervaring beïnvloeden.

Controle over het IT-landschap

In de huidige verschuiving naar Cloud native en SaaS-applicaties, offeren organisaties hun eigen invloed op de IT-prestaties op en leunen ze meer en meer op hun applicatieleveranciers.

STM stelt organisaties in staat om geobjectiveerde inzichten te verkrijgen in deze applicaties, wat duidelijk bewijs oplevert om het gesprek te openen wanneer SLA en XLA afspraken niet worden nagekomen.

Een incident-vrije IT performance voor jouw bedrijf kan moeiteloos zijn. Naast het verkrijgen van inzicht in hoe goed applicaties functioneren, verbetert applicatiemonitoring de betrouwbaarheid van de algehele IT- en bedrijfsprestaties. Maar hoe werkt dat?

De eindeloze mogelijkheden met data

Op basis van simulaties van vooraf gedefinieerde metingen, bootst STM de acties van eindgebruikers gedurende de gehele dag na en volgt continu de prestaties en beschikbaarheid. Synthetic Transaction Monitoring monitort alle cloud- en on-premise-applicaties, via alle aansluitingen, vanaf alle locaties en alle apparaten. Het analyseert zelfs of afzonderlijke IT-componenten adequaat met elkaar communiceren.

Storingen kun je zo in een vroeg stadium opsporen en daarmee downtime voorkomen, voordat ze problemen veroorzaken bij eindgebruikers. Wanneer zich een storing voordoet, verkort STM de Mean Time To Identify (MTTI) en Mean Time To Repair (MTTR) aanzienlijk omdat het domein waarin het probleem zich voordoet gemakkelijk traceerbaar is.

De meetgegevens worden verzameld en leveren prestatietrends en KPI-rapporten op. Met die informatie krijgen organisaties een objectief beeld van de ervaringen van eindgebruikers en nemen ze datagedreven beslissingen.

Onze oplossing: het Ymonitor Platform
Wilt u weten hoe Sentia jouw organisatie helpt om volledig te profiteren van monitoringinzichten, zonder het tijdrovende gedoe, zodat jullie je kunnen richten op de belangrijkste dagelijkse activiteiten?

Met Ymonitor vergroten bedrijven hun volwassenheidsschaal met Digital Experience Monitoring en maken zij hun IT-ambities actief waar.

Reactie toevoegen