Management

Dit is een bijdrage van Sentia
IT beheer
RUM

Hoe Ahold werkt aan een optimale digitale ervaring

Ahold zet Real User Monitoring in om diepgaand inzicht te krijgen in de digitale ervaring van klanten

3 mei 2021
Door: Sentia, partner

Ahold zet Real User Monitoring in om diepgaand inzicht te krijgen in de digitale ervaring van klanten

We weten allemaal dat IT-omgevingen complex zijn; IT en business raken steeds meer verweven; en verantwoordelijkheden zijn verspreid. Hoe pak je deze uitdagingen aan om ervoor te zorgen dat de IT-omgeving niet alleen stabiel is, maar ook proactief de business voortdrijft? Digital Experience Management vormt de sleutel.

Digital Experience Monitoring volgens Gartner

“Digital experience monitoring (DEM) technologies monitor the availability, performance and quality of the experience of an end user or digital agent receives as they interact with an application and the supporting infrastructure.” (bron: Market Guide for Digital Experience Monitoring). Volgens Gartner zal tegen 2023, 60% van de digitale bedrijfsinitiatieven vereisen dat IT-leiders rapporteren over de digitale ervaring van gebruikers, tegenover minder dan 15% vandaag. Onder de paraplu van DEM, definieert Gartner drie pillaren: Synthetische Transactie Monitoring, Endpoint Analytics en Real User Monitoring. In dit artikel gaan we dieper in op Real User Monitoring.

Het belang van Real User Monitoring (RUM)

Hoewel IT-diensten er vanuit IT-perspectief weliswaar goed uit kunnen zien, kunnen eindgebruikers deze toch als 'traag' ervaren en een negatieve digitale ervaring hebben. Wanneer deze eindgebruikerservaring niet optimaal is kan dit leiden tot klantverloop, dalende conversie, slechte PR, een stortvloed aan supporttickets, medewerkers die teveel tijd moeten besteden aan troubleshooting en lange MTTR’s, etc. Cruciaal voor het optimaliseren van de gebruikerservaring is om deze gebruikers in real-time te monitoren. Real User Monitoring (RUM) biedt een diepgaand inzicht in de daadwerkelijke acties en reis van de gebruiker door de performance te meten en bij de detectie van problemen vroegtijdig te waarschuwen. Door het volledige gebruikersgedrag vast te leggen wordt de context van eventuele fouten of verminderde performance van front-end tot back-end zichtbaar, voor een effectieve en snelle probleemoplossing. Kortom: door de volledige digitale ervaring van eindgebruikers te monitoren, hou je de controle.

Deepdive sessie: Ahold en Real User Monitoring

Ahold Delhaize is een van 's werelds grootste food retail groepen, een leider in supermarkten en e-commerce en een bedrijf dat vooroploopt in duurzame retailing. Ze blinken uit in hun e-commerce omgeving waar consumenten boodschappen kunnen bestellen, recepten kunnen vinden en kunnen profiteren van gepersonaliseerde aanbiedingen. In een digitale deepdive sessie op 11 mei zal Arnold van Wijnbergen (Principal Consultant en Product Owner SRE Observability bij AH Tech Customer Technology) uitleggen waarom en hoe zij de RUM software van Dynatrace inzetten om diepgaand inzicht te krijgen in de digitale ervaring van hun klanten.

Bekijk het on-demand webinar hier

 

 

Reactie toevoegen