Management

Dit is een bijdrage van Progress
Software-ontwikkeling
Website

Kan een sterkere klantenservice uw website en merk tegen rampen beschermen?

Bedrijven het zich niet veroorloven om niet digitaal aanwezig te zijn

20 oktober 2020
Door: Progress, partner

Bedrijven het zich niet veroorloven om niet digitaal aanwezig te zijn

Klantenservice speelt een zeer belangrijke rol in de relatie tussen een merk en zijn klanten. Het feit dat u online zaken doet, betekent echter niet dat u de verantwoordelijkheid die normaal bij uw klantenserviceteam zou vallen, kunt verminderen. Uw website moet zijn uitgerust met een sterke klantenservicestrategie, zodat alle klanten de service en ondersteuning krijgen die ze verdienen.

Zoals de recente crisis heeft aangetoond, kunnen bedrijven het zich niet veroorloven om niet digitaal aanwezig te zijn. Ik zou zelfs nog een stap verder gaan en zeggen dat bedrijven een sterke digitale aanwezigheid moeten hebben om de bedrijfscontinuïteit te waarborgen - niet alleen om een ​​wereldwijde crisis te overleven, maar ook om te groeien in dit moderne tijdperk van marketing en verkoop.

En in het centrum van deze digitale aanwezigheid moet een stevig gebouwde website staan.

Nu lanceren mensen elke dag nieuwe websites. Alleen het maken van een aantrekkelijke en intuïtieve website is echter niet voldoende om het voortbestaan ​​of het succes ervan te garanderen. Om ervoor te zorgen dat een website uw bedrijf en uw publiek goed van dienst is, moet deze net zo effectief zijn in marketing, verkopen aan en ondersteunen van uw klanten als uw teamleden zouden zijn. Dit betekent het opbouwen van een omnichannel klantenservice-ervaring die klaar staat om uw bezoekers, leads en klanten te bedienen, waar, wanneer en hoe ze die ook nodig hebben. Vandaag gaan we kijken naar verschillende delen van uw website waar klantenservice-elementen aanwezig moeten zijn en hoe deze vanaf dag 1 een enorm verschil zullen maken in uw klantrelaties.

Het creëren van een sterke klantenservicestrategie voor uw website

Het zijn niet alleen fysieke bedrijven die in staat zijn om klanten op tijd, consistent en professioneel te antwoorden. Websites moeten worden uitgerust met vergelijkbare mogelijkheden. Hier zijn enkele klantenservicefuncties die klanten van digitale merken gewend zijn: Intuïtief en toegankelijk ontwerp
Volgens het rapport van Zendesk Customer Experience Trends 2020 heeft 74% van de consumenten een sterke, loyale band met bepaalde merken. Dat is het goede nieuws. Consumenten gaven echter aan dat, naast de prijs, de kwaliteit van de klantenservice één van de grootste invloed heeft op hun loyaliteit aan een merk.

Als de verwachtingen van de consument op het gebied van kwaliteit van de klantenservice, niet nakomt of overtreft, dan zal die blijvende klantloyaliteit moeilijk te verkrijgen zijn. Daarom is het belangrijk om te starten met een website die intuïtief, toegankelijk en mobielvriendelijk is. Deze stichting zorgt ervoor dat uw website en al haar klantenservicekanalen beschikbaar zijn voor iedereen die hulp nodig heeft.

Er is nog een reden waarom u deze websitekenmerken prioriteit zou moeten geven bij het werken aan uw klantenservicestrategie. Als u ervoor zorgt dat elke bezoeker gemakkelijk toegang krijgt tot de informatie van uw website en de informatie gemakkelijk kan lezen en begrijpen, dan vermindert u ook het aantal onnodige vragen die aan de klantenservice wordt gesteld. Dit zal iedereen op zijn beurt een positievere indruk geven van uw bedrijf en de loyaliteit zal versterkt worden.

Lees hier het volledige blogbericht

 

Reactie toevoegen