Innovatie & Strategie


Pega ondersteunt bol.com bij optimaliseren klantreis
Beter inspelen en anticiperen op klantsignalen met realtime AI
Beter inspelen en anticiperen op klantsignalen met realtime AI
Pegasystems is door bol.com gekozen om de volgende stap te kunnen zetten voor een relevantere klantreis over alle bol.com kanalen heen. Pega Customer Decision Hub is gebaseerd op realtime AI, waardoor bol.com nog beter kan inspelen en anticiperen op klantsignalen, van behoefte tot en met aankoop. Met de keuze voor Pega’s realtime AI maakt de organisatie de overstap van transactionele segmentatie, naar een sterke relationele benadering.
De afgelopen jaren is bol.com van een e-commerce speler doorgegroeid naar een retail tech platform waar zowel kopers als verkopers actief zijn. Met 12,5 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een miljoenen assortiment in tientallen productcategorieën is bol.com het grootste online retailplatform van Nederland en België. De klant realtime van dienst zijn met de juiste boodschap is voor het platform cruciaal.
Uitgebreid pilotprogramma
In 2020 startte bol.com de zoektocht naar een geïntegreerde marketingmachine van waaruit marketing beslissingen genomen worden. De organisatie koos na een uitgebreid pilotprogramma voor Pega Customer Decision Hub om haar bestaande marketingfundament te transformeren van transactioneel naar relationeel. Hierdoor kan bol.com de klantervaringen optimaliseren en nog meer tegemoetkomen aan de unieke, individuele wensen en behoeften van de klant. Pegasystems kijkt ernaar uit om vanuit de samenwerking bol.com organisatiebreed te ondersteunen.
Al ruim 30 jaar maakt Pegasystems digitale transformatie bij de meest toonaangevende bedrijven ter wereld mogelijk. Een korte ontwikkeltijd en eenvoudig aan te passen: met de geïntegreerde AI- en RPA-functionaliteit van het op cloud-gebaseerde Pega® Platform voor CRM en BPM applicaties worden snel, baanbrekende bedrijfsresultaten behaald