Beheer

Dit is een bijdrage van Linden IT
Carriere
Specialisatie op ICT support- en beheer loont

‘Specialisatie op ICT support- en beheer loont’

Kirsty van Breemen, accountmanager bij Linden-IT in Noord-Holland, aan het woord.

11 januari 2019
Door: Linden IT , partner

Kirsty van Breemen, accountmanager bij Linden-IT in Noord-Holland, aan het woord.

Het vinden van ICT-personeel is tegenwoordig voor veel organisaties geen eenvoudige opgave. Toch slaagt detacheringsbureau Linden-IT erin om de juiste mensen te vinden voor ICT support- en beheersfuncties. “We doen niet aan sectorbinding, maar wel in specialistische dienstverlening”, vertelt Kirsty van Breemen, Account Manager in de regio Amsterdam.

“Er is veel vraag naar gedetacheerde ICT support- en beheerwerknemers, maar daarvoor moet je wel over de juiste mensen beschikken. Ze moeten niet alleen de juiste opleiding hebben, maar ook communicatief sterk zijn”, legt Van Breemen uit. Maar er zijn meer aspecten belangrijk bij en vinden en detacheren van de juiste mensen. “Reizen in de Randstad is natuurlijk best lastig, kost veel tijd en daarom is de match op reisafstand werknemer-opdrachtgever heel belangrijk. Een ander belangrijk aspect is de juiste prijs-prestatie verhouding. De kennis en ervaring moeten precies zijn afgestemd op de functie. Overgekwalificeerde medewerker raken snel uitgekeken op hun functie en zijn naar verhouding te duur”, stelt Van Breemen.

Linden-IT beschikt over een grote groep medewerkers die over het algemeen een MBO-opleiding ICT-beheer hebben afgerond. Die zijn prima inzetbaar in support functies. Al werkend doen ze ervaring op en door te blijven studeren kunnen ze vaak doorgroeien naar werkplekbeheer en systeembeheer. “Doorleren en doorgroeien is wat onze mensen willen. Dus helpen we ze met opleiden en het behalen van certificeringen”, vertelt Van Breemen.

Het doet Van Breemen goed dat de klanten van Linden-IT het belang van goed opgeleide helpdesk- en systeembeheermedewerkers erkennen. “Ze vormen vaak het eerste aanspreekpunt binnen een organisatie. En als systeembeheerder los je problemen van anderen op en ben je voortdurend bezig met het optimaliseren van de omgeving.”

Reistijd is belangrijk
Van Breemen weet wel waar het succes van Linden-IT aan te danken is. “We willen dicht bij onze klanten zitten. Zo ken je de omgeving en de bedrijven beter. En we willen de reisafstand voor onze medewerkers beperken want dat zorgt waarschijnlijk voor een kortere reistijd. Er zijn weinig mensen die bij een eerste gesprek aangeven dat reistijd erg belangrijk is, maar onze ervaring is dat een reisafstand van een uur wel maximaal is.”

Die aanpak van Linden-IT blijkt heel goed aan te slaan bij klanten. “We groeien snel en hebben inmiddels al ruim 250 medewerkers in dienst die verdeeld zijn over onze vier regio’s met kantoren in Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Den Bosch”, zegt Van Breemen.

Linden-IT verwacht snel verder te groeien door de behoeften van klanten goed in te vullen. Ook wordt aandacht besteed aan de opkomst van clouddiensten. De medewerkers worden daar ook op getraind. “We willen ook op dit gebied in de behoeften van onze klanten kunnen voorzien”, sluit Van Breemen af.

Reactie toevoegen