Beheer

Dit is een bijdrage van Linden IT
IT beheer
‘Een goede match tussen klant en ICT-medewerker bepaalt het succes van detachering’

‘Een goede match tussen klant en ICT-medewerker bepaalt het succes van detachering’

Stephanie Pennings, regiomanager bij Linden-IT in Brabant, aan het woord.

1 februari 2019
Door: Linden IT , partner

Stephanie Pennings, regiomanager bij Linden-IT in Brabant, aan het woord.

Linden-IT heeft als detacheerder van IT-professionals de taak om een zo goed mogelijke match te maken tussen de vraag van de klant en de medewerker. Het vrij willekeurig schuiven van CV’s, zoals sommige partijen doen, leidt vaak tot problemen.

“Er zijn veel aspecten belangrijk bij het matchen, de technische kennis, nodige ervaring, de aard van het bedrijf, de persoonlijkheid en communicatieve vaardigheden van de medewerker”, vertelt Stefanie Pennings. Zij is Regiomanager Brabant en Limburg bij Linden-IT, detacheerder van ICT support- en beheermedewerkers. Het hoofdkantoor van Linden-IT is gevestigd in Amsterdam, maar zelf opereert Pennings vanuit Den Bosch. “Ik weet daarom uit ervaring hoe belangrijk de woon-werkafstand is voor onze medewerkers. Te lange reistijden zijn funest voor het succesvol verloop van een detacheringsopdracht.”

Landelijk netwerk
Om snel op de vraag van een klant te kunnen inspelen, moet een detacheerder over een groot landelijk netwerk met kantoren en medewerkers beschikken. “Dat we eigen medewerkers in dienst hebben, geeft ons een streepje voor op de brokers die alleen maar bemiddelen”, meent Pennings.
“Ook is er vaak haast geboden want als een klant bij ons aanklopt, dan is de behoefte vaak al snel hoog”, aldus Pennings. “Nee verkopen doen we nauwelijks. Hebben we niet direct dé ideale match, dan spreken we een tijdspad af waarbinnen we wel iemand kunnen detacheren.”

Trainingen
De meeste kandidaten bij Linden-IT beschikken over kennis van de meest gebruikte besturingsystemen en applicaties, zoals Windows 10, Office365 en Server 2012 of 2016. “Voor specifieke kennis van bijvoorbeeld bedrijfsapplicaties, kan de oplossing liggen in het bijspijkeren van de kennis van een IT-professional.” Doorgaans zit er één tot twee weken tussen een aanvraag en de start van de detacheringsperiode. “In dat tijdsbestek vergroten we de technische kennis van de medewerker en gaat hij of zij aan de slag in de online leeromgeving. We bieden meer dan 500 IT-trainingen aan en monitoren de voortgang en de planning.”

Perfecte match
Bij het matchen van aanvragen met medewerkers speelt het managen van verwachtingen een sleutelrol, naar zowel klant als medewerker toe. “Een goede match tussen klant en ICT-medewerker bepaalt het succes van detachering”, besluit Pennings. “Onze aanpak is erop gericht om medewerkers ergens snel op hun gemak laten voelen. Lukt dat, dan levert de IT’er ook sneller toegevoegde waarde. Daar wordt iedereen beter van.”

Reactie toevoegen