Beheer

Dit is een bijdrage van Joost-IT
Klantinteractie
Tech in 2 minuten: Wat is Connected?

Tech in 2 minuten: Wat is Connected?

Het configureren van Integraties vraagt altijd een bepaalde mate van maatwerk

27 mei 2021
Door: Joost-IT, partner

Het configureren van Integraties vraagt altijd een bepaalde mate van maatwerk

De ontwikkelingen in de IT volgen elkaar razendsnel op, net als nieuwe producten en oplossingen. In deze rubriek wordt kort en bondig uitgelegd wat een product of oplossing doet en vooral wat je er als bedrijf mee kunt. Deze keer: Wat is Connected?

  1. Wat is Connected?

Connected verbindt verschillende ESM- of ITSM Tools met elkaar zonder dat aanvragen, veranderingen, bijlagen of andere data tussen wal en schip raken. Op dit platform ontwikkelt en beheert Joost-IT de integraties die het voor haar klanten in productie heeft.

  1. Wat kun je met Connected?

Connected stelt organisaties in staat om ESM- of ITSM Tools van leveranciers en/ of klanten te integreren. Hierdoor ontstaat een gemanaged end-to-end proces wat goed inzicht geeft in de performance van die processen. Bovendien kunnen leveranciers en/ of klanten vanuit hun eigen tool blijven werken.

  1. Wat zijn de productspecificaties of waar bestaat de oplossing uit?

Connected bestaat uit een serie van onderdelen. Bijna het hele systeem draait op AWS Lambda en AWS API Gateway. Ook bestaat Connected uit de eigen ontwikkelde scripts die Joost-IT in staat stelt om integraties makkelijker te kunnen ontwikkelen en aan te passen.

  1. Hoe werkt Connected?

Joost-IT maakt een microservice en/of integratie met de ontwikkelde scripts. Vervolgens kan AWS Lambda ermee werken. De functionaliteit is bereikbaar via het internet door het te koppelen met AWS API Gateway.

Om ervoor te zorgen dat niet iedereen die functionaliteit kan bereiken, heeft Joost-IT een geavanceerd en configureerbaar authenticatie systeem ontwikkeld dat mede met de Lambda functionaliteit aan AWS API Gateway wordt toegevoegd.

  1. Wat levert Connected een bedrijf op?

Het integreren van ESM- of ITSM Tools zorgt voor een verminderde administratieve last via email. Doordat alle data op één plek worden bewaard, hebben gebruikers op elk moment real time inzicht in de status van tickets. Organisaties verliezen geen tijd met handmatige aanvragen en fouten worden tot nul gereduceerd. Zo garandeert het platform grip op bedrijfsprocessen.

  1. Hoe onderscheidt het product / de oplossing zich van de concurrentie?

Connected onderscheidt zich in de dienstverlening om het platform heen. Joost-IT heeft kennis van vrijwel alle ESM- en ITSM-tools in de markt en daarmee de veelgevraagde requirements en de procesflows. Daarnaast kent Joost-IT de valkuilen bij de integraties met de verschillende tools.

  1. Wat zijn de voordelen van Connected?

De voordelen van het gebruik van Connected zijn tweeledig:

- Joost-IT heeft kennis van de Tools waarmee wordt gekoppeld.
- De integraties zijn ‘managed’. Dit betekent dat wanneer er een API verandert aan een ITSM- Tool, Joost-IT de integratie kan upgraden en de aanpassingen kan doorvoeren.

  1. Is er nog iets anders, opvallends te melden?

Het configureren van Integraties vraagt altijd een bepaalde mate van maatwerk. Details van processen zijn vaak organisatie specifiek. Deze worden in het design meegenomen.

Lees hier meer over Connected.

Reactie toevoegen