Beheer

Dit is een bijdrage van Joost-IT
IT beheer
Stephen Ley en Cor Winkler Prins

Podcast: We simplificeren het voor de medewerkers

We leven in een tijd, waarin de verandering in het digitaal zakendoen volop aan de gang is

30 mei 2022
Door: Joost-IT, partner

We leven in een tijd, waarin de verandering in het digitaal zakendoen volop aan de gang is

In een geanimeerd gesprek met Stephen Ley praat Cor Winkler Prins, CEO van 4me, met passie over zijn vak. “4me heeft als enige IT-bedrijf één unified portal voor alle onderdelen van een onderneming. Tegelijkertijd kunnen meerdere bedrijven met elkaar gelinkt worden.”

We leven in een tijd, waarin de verandering in het digitaal zakendoen volop aan de gang is. Het is voor bedrijven van levensbelang, dat hun IT-systemen op alle vlakken kunnen inspelen op veranderende situaties. Met een goed geïntegreerd systeem als 4me kan veel tijd – en dus geld - bespaard worden. Cor geeft als voorbeeld: “Vroeger gingen medewerkers met een collega praten, als ze een probleem hadden. Nu loggen ze in op de self-service portal van de website; zo kunnen de werknemers zo snel mogelijk weer aan de slag. De komende jaren wordt belangrijk wie de portal levert. Het moet zeker één unified portal zijn voor alle supportonderdelen van één enterprise. 4me is de enige, die dat voor elkaar heeft.”

Er is een wildgroei ontstaan van IT-consultancybedrijven. Zij bieden allemaal verschillende producten aan die op verzoek van de klanten steeds worden aangepast. Hierdoor sluiten systemen niet op elkaar aan. 4me biedt de oplossing. Cor: “Al die servicemanagementproducten passen niet op elkaar. Terwijl de bedrijven en hun leveranciers juist met elkaar willen samenwerken. Hoe mooi is het, dat iedere klant van 4me kan linken met iedere andere klant van 4me, net zoals individuen een link met elkaar leggen via LinkedIn.”

Relatie

Wanneer je als ondernemer een keuze maakt voor 4me, kunnen jouw leveranciers een gratis Fremiumaccount opzetten, licht Cor toe. “Zo kan naadloos een verbinding worden gelegd met de klant, maar zij kunnen die verbinding zelf bouwen en beheren. Dat beheren van de administratie is veel gemakkelijker, omdat ze volledige administratorrechten behouden. Bovendien kun je een relatie leggen met iedere klant die gebruik maakt van 4me.”

Hij licht zijn visie toe: “Het servicemanagement dat wij doen, is heel complex; het wordt steeds breder en groter. Als organisatie moet je de dingen versimpelen. Met het minimaliseren van de tijd, die mensen besteden aan een servicemanagementtool, bespaar je geld. We hebben ervoor gezorgd, dat de tool gemakkelijk is ingericht voor de gebruiker. Met de Objective Oriented Configuration bijvoorbeeld, heb je niet te maken met programming, maar kun je checkboxes aanzetten.”

Cor: “We moeten de link kunnen leggen met andere organisaties, zodat de workflow over de grenzen van die organisaties heen kunnen gaan. Die functionaliteit om over organisaties heen te werken en samen te werken moet naadloos verlopen. Zonder dat je een integratie nodig hebt om die workloads te kunnen linken. Dat is een nieuwe dimensie. Daarnaast moeten we toe naar een systeem, waarbij we projectmanagement, tijdregistratie en portfoliomanagement in dezelfde tool hebben. Zo krijgt een IT-manager volledige inzage in alle diensten die door de IT aan de organisatie worden aangeboden en afgenomen worden van de externe dienstverleners.”

Luister naar het hele gesprek tussen Stephen Ley en Cor Winkler Prins via onderstaande Typisch Joost! podcast aflevering:

Reactie toevoegen