Management

Dit is een bijdrage van Ivanti
IT beheer
jacqueline-munguia-1pAwJiCD60c-unsplash

Goed voor u en mij: een betere IT-ervaring

Een betere ervaring voor zowel IT als gebruikers is urgent en belangrijk

21 september 2020
Door: Ivanti , partner

Een betere ervaring voor zowel IT als gebruikers is urgent en belangrijk

Wat heeft u de laatste tijd voor mij gedaan? Voor velen in de IT is het gevoel dat men pas wordt opgemerkt als er iets kapot gaat, altijd aanwezig. Ondankbaarheid is al moeilijk genoeg om ermee om te gaan. Koppel dat aan een  recent onderzoek dat suggereert dat 84% van de IT-ers  denkt dat hun baan de komende drie jaar moeilijker zal worden, en er komen twee opties op: gillend naar een andere carrière rennen of je voorbereiden op een burn-out.

De andere kijk

Dan is er de keerzijde van dit verhaal: de gebruiker die geen zin heeft in IT is makkelijk om mee te werken. Hoe kan dat? Veel gebruikers huiveren bij de gedachte dat ze moeten bellen om een helpdeskticket te openen. Hoe lang moet ik wachten? Hoe vaak moet ik dezelfde informatie doorgeven als ik van de ene helpdeskmedewerker naar de andere wordt doorgestuurd? Hoe lang ben ik bereid te wachten op een oplossing voordat ik opnieuw bel voor een update? Kan ik niet gewoon weer aan het werk?Al deze frustraties - en dat is alleen nog maar voor incidentrapportage.

Dan zijn er ook nog de beleidsfrustraties die ontstaan omdat ze de productiviteit beïnvloeden.Waarom duurt het zo lang om in te loggen? Dit kan elke ochtend frustrerend zijn voor zakelijke gebruikers... Men kan altijd een kopje koffie zetten tijdens het wachten.Sta eens stil bij de frustratie van werknemers die elke dag op meerdere machines moeten inloggen.De gezondheidszorg is een goed voorbeeld, waar verpleegkundigen tijdens een dienst soms tot op wel 75 machines moeten inloggen. Hoeveel minuten gaan er verloren? Door het verbindingsproces te versnellen, zorgt gepersonaliseerde toegang ervoor dat er minder tijd wordt besteed aan IT en meer tijd wordt geïnvesteerd in patiëntenzorg. Frustrerend, maar is het gericht op IT?

Betere dagen in het verschiet

Een betere ervaring voor zowel IT als gebruikers is urgent en belangrijk. Goede ervaringen voor beide partijen leveren een hogere mate van betrokkenheid op, zorgen voor tevredenheid en productiviteit, en helpen tevens om IT-personeel te behouden. Bovendien kan IT profiteren van een meer uniforme IT die de "draaistoel" -ervaring vermindert waarmee IT-personeel wordt geconfronteerd wanneer ze tussen te veel consoles moeten schakelen om verschillende taken uit te voeren.Voeg wat automatisering toe om de repetitieve, reactieve taken te elimineren, en IT-personeel kan investeren in meer strategisch gewaardeerde projecten.

Voor de gebruikerservaring: wanneer gebruikers meer bereid zijn om samen te werken met IT, kunt u het risico van schaduw-IT verkleinen met als bijkomstigheid dat het cyberbeveiligingsrisico afneemt. Gebruikers waarderen misschien meer opties om verbinding te maken met IT - opties variërend van zelfservice tot chatbots en meer.Terugkomend op het voorbeeld van de lange inlogtijden. Dit is een probleem dat waarschijnlijk elke gebruiker in die groep treft. Een klant vond onlangs een inlogscript met één thread als hoofdoorzaak. Het resultaat? Inlogtijden verkort van bijna 10 minuten tot ongeveer een halve minuut. IT wordt meteen een gewaardeerde partner bij het leveren van dit soort resultaten!

De volgende stap

Dus, hoe zorgt u voor een betere ervaring voor uw team en gebruikers? Dit is uw kans om de relatie persoonlijker en boeiender te maken, zonder afbreuk te doen aan de statistieken die u moet handhaven (beveiliging, kosten, beheer, enz.). Lees de nieuwe whitepaper van Ivanti door en ontdek tips waarmee u de juiste oplossingen, services en processen kunt bieden om alle werknemers productiever en tevredener te maken binnen IT.

 

Reactie toevoegen