Management

Dit is een bijdrage van Crystalloids
Datamanagement
datastrategie

Haal meer uit je data met onze gratis workshop datastrategie

In een dergelijke datastrategie komen diverse elementen samen die onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden.

15 juli 2022
Door: Crystalloids, partner

In een dergelijke datastrategie komen diverse elementen samen die onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden.

Om de klant en de medewerkers te voorzien van services die gebaseerd zijn op data is een plan nodig. Dit plan wordt vaak een datastrategie genoemd. Een datastrategie beschrijft welke stappen je neemt om de data in jouw bedrijf beschikbaar en beheersbaar te maken. In een dergelijke datastrategie komen diverse elementen samen die onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden.

Om je te helpen met het opstellen van de datastrategie bieden wij een pragmatische datastrategie workshop aan. De eerste sessie is kosteloos. Na deze sessie en het verslag kan je kiezen of je met ons doorgaat naar een tweede sessie of dat je uitstapt. 

De workshop wordt geleid door Jan Hendrik Fleury van Crystalloids. Naast zijn rol bij Crystalloids is hij voorzitter van de commissie Data, Decisions & Engagement van de Data Driven Marketing Association. Een branchevereniging met 380 leden bekend van onder andere de Customer Data Award en het Data Driven Marketing Onderzoek. Jan Hendrik is ervaren deskundige op het gebied van datastrategie, solution architecture, data engineering, data science en data privacy. Wil je deelnemen aan de gratis workshop? Plan dan een kennismakingsafspraak in met Jan Hendrik om jouw situatie te bespreken. 

Crystalloids helpt organisatie met schaalbare architecturen, data engineering en datagedreven programma’s voor organisaties zoals Rituals, Tommy Hilfiger, KNVB en kleinere organisaties zoals crypto scale-up BOTS..

Elementen die wij behandelen specifiek voor jouw situatie zijn onder andere:

De businesscase

Vaststellen data- en klantgedreven use cases
Opstellen van businesscases

Datacollectie en klantprofielen

GDPR-compliant datacollectie
Inrichten van toestemming met een juiste ‘value exchange’ met de klant

Databronnen

Prioriteren van databronnen
Mogelijkheden van third-party data zoals Google Search Trends

Architectuur en ontwikkeling

Marketing technologie- en data architectuur
Inrichten van Proof of Concept en ontwikkelen Minimal Viable Products

De organisatie

Stakeholder Management
Change Management

Kennis en uitvoering

Opbouwen skills en competenties
Cross functionele executie

 

 

Reactie toevoegen