Development

Dit is een bijdrage van Appronto
Klantinteractie
argenta

Appronto vernieuwt het klantportaal van Argenta Nederland

Argenta wil de woonbank van Nederland worden met digitaal platform gebouwd door Appronto

19 januari 2022
Door: Appronto, partner

Argenta wil de woonbank van Nederland worden met digitaal platform gebouwd door Appronto

Appronto gaat het klantportaal vernieuwen van Argenta Nederland, een bank voor hypotheken en sparen voor particulieren. Argenta is een Belgische bank, waarvan de Nederlandse tak een kantoor heeft pal naast het Rat Verlegh Stadion in Breda waar Appronto ook gevestigd is.

In Nederland is Argenta meer dan 24 jaar actief. In tegenstelling tot de volledige financiële dienstverlening die het Belgische concern aanbiedt, richt Argenta zich in Nederland vooral op particulieren die op zoek zijn naar een hypotheek met slimme voorwaarden. Argenta Nederland biedt een hypotheek met goede voorwaarden en de mogelijkheid om te sparen. De Argenta hypotheek is bij meer dan 3.300 onafhankelijke hypotheekadviseurs verkrijgbaar.

Klanten verwachten in 2021 goede digitale communicatie. Daarnaast worden de marges voor financiële producten steeds kleiner. Daarom ontwikkelt Argenta samen met Appronto een flexibele IT-architectuur die optimale digitale veiligheid biedt, die klaar is voor (toekomstige) klantverwachtingen en bovendien de IT-kosten drukt. Het eerste project dat we gaan doen, is het vernieuwen van het klantportaal: mijn Argenta.

“Wij willen een excellente klantbeleving leveren, tegen zo laag mogelijke interne kosten en op een flexibel en schaalbaar platform. Met het low-code platform van Mendix kan dit. De verhalen over korte ontwikkeltijd had ik al wel gehoord, maar het is bijzonder om het nu aan den lijve mee te maken”, zegt Bart Zacht, Head of IT bij Argenta Nederland. “Na een selectieproces hebben we gekozen voor een samenwerking met Appronto. Naast de juiste kennis en certificeringen hebben de developers bij Appronto ook gevoel voor wat er komt kijken bij app-ontwikkeling bij een bank. Bovendien hebben we een goede ‘cultural fit’. Omdat onze kantoren op nog geen vijf minuten lopen van elkaar liggen wordt de communicatie met hen ook aanzienlijk vereenvoudigd.”

Bas van der Horst over het project bij Argenta:“We zijn erg blij dat we Argenta kunnen ondersteunen met het inrichten van een overzichtelijke, gebruiksvriendelijke mijn Argenta-omgeving. Bij een digitale bank maakt het online klantportaal het verschil voor de klant. Met het low-code platform van Mendix zijn we in staat om in een korte tijd de bestaande omgeving opnieuw te creëren met dezelfde integraties, maar ook snel nieuwe functionaliteit toe te voegen. Wij hopen dat we met onze dienstverlening kunnen bijdragen aan het verder versterken van het vooruitstrevende karakter van de Nederlandse vestiging”.

Reactie toevoegen