Overslaan en naar de inhoud gaan

Zelfs iPod trekt meer belangstelling dan Apple Watch

Dat blijkt uit een analyse van Andy Hargreaves, analist bij Pacific Crest, leverancier van oplossingen voor draadloze communicatie, zo meldt Business Insider.
Derde generatie iPod nano.
© Andrew/Creative Commons/Flickr
Andrew/Creative Commons/Flickr

Hij zette de zoekvolumes voor de Apple Watch van de afgelopen 3 maanden af tegen die voor iPads, iPhones en iPods. De interesse voor de Apple Watch zit net onder die voor de aloude iPod. De cijfers komen niet eens in de buurt vergeleken met de aantallen zoekopdrachten voor de iPad en de iPhone. Hargreaves heeft dan ook maar weinig fiducie in een groot succes voor de smartwatch van Apple. Hij denkt dat er dit jaar 11 miljoen stuks van verkocht worden, maar dat de 24 miljoen die Apple zichzelf in het vooruitzicht heeft gesteld voor fiscaal jaar 2016 bij lange na niet gehaald zal worden.

Als belangrijke oorzaak hiervoor voert Hargreaves aan dat de Apple Watch "een beetje te veel weg heeft van een 'calculator watch'."

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in