Overslaan en naar de inhoud gaan

Wigo4it snoept creatief uit ITIL en alternatieven

Wigo4it is de ICT-dienstverlener van de sociale diensten van de vier gemeentes Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Utrecht. De organisatie bestaat nu ruim vijf jaar. Bij de oprichting besloot men verder te gaan met de processen die voorhanden waren vanuit de Haagse beheerafdeling. De Haagse processen zijn in 2001 ingericht volgens ITIL 2. Daarbij gaat het om incident, probleem- en releasebeheer.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Er is wel een start gemaakt met wijzigingen- en configuratiebeheer, maar die zijn nooit in hun geheel operationeel geweest. De ITIL-supportprocessen van versie 2 van de vijf genoemde processen zijn wel in hun geheel geïmplementeerd. Aan de implementatie van andere ITIL 2-processen zoals capaciteits-, beschikbaarheid- en continuïteitsbeheer wordt gewerkt.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in