Werkgeversvereniging belcentra opgericht

18 december 1998
Vier grote belcentra in Nederland hebben een vereniging opgericht onder de naam Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC). De nieuwe organisatie richt zich uitsluitend op zelfstandige belcentra, niet op belafdelingen binnen bedrijven.
De oprichters van de WGCC zijn Giga Call, SNT, Direkt Almere en Cordena Call Management. Zij nodigen kleinere branchegenoten op zich aan te sluiten. De werkgeversorganisatie VNO-NCW juicht het initiatief toe, evenals de branchevereniging DMSA. De nieuwe vereniging vindt het in tegenstelling tot de vakbonden nog te vroeg om tot een CAO voor de bedrijfstak te komen.
Volgens directeur Walraven van SNT bestaat er momenteel een negatief beeld van de branche, maar is een jacht op 'beunhazen' niet aan de orde. Hij ziet in scholing van personeel een mogelijkheid om het imago te verbeteren. Bij de call centers in Nederland werken nu ongeveer 35.000 mensen. dat aantal kan binnen enkele jaren verdubbelen, maar veel belcentra hebben grote moeite om aan voldoende gekwalificeerd personeel te komen. (gke)
 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!