Vooral grote bedrijven hebben aandacht voor convergentie
Als belangrijkste drijfveer voor convergentie wordt ‘kostenbesparing’ verreweg het meest genoemd. Efficiënter werken staat op de tweede plaats. Een op de zes ondervraagde bedrijven voert als reden aan dat men de bereikbaarheid wil verhogen.Van de bedrijven die (nog) geen aandacht aan deze ontwikkeling geven, zegt een op de vijf er geen meerwaarde in te zien. Opvallend is dat slechts 13 procent van de respondenten aangeeft dat men zich te klein acht om al hun communicatie te integreren. Daaruit kan worden afgeleid dat convergentie de komende jaren alleen maar zal toenemen.PlannenWordt er al concrete aandacht besteed aan convergentie?IntensiteitHoe informatie-intensief zijn sectoren ten opzichte van het gemiddelde?Motieven Wat zijn de belangrijkste argumenten om tot convergentie over te gaan?Interne communicatieWelke afdelingen binnen een bedrijf communiceren het meest met elkaar?BekendheidIn hoeverre zijn bedrijven bekend met convergentie?Waarom niet?Wat is de belangrijkste reden om (nog) geen aandacht aan convergentie te geven?