Overslaan en naar de inhoud gaan

Vooral grote bedrijven hebben aandacht voor convergentie

Met name onder grote ondernemingen is men redelijk bekend met het begrip en heeft zo’n 20 procent van de bedrijven uit die groep plannen om ermee aan de slag te gaan of is men er zelfs al mee bezig.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Als belangrijkste drijfveer voor convergentie wordt ‘kostenbesparing’ verreweg het meest genoemd. Efficiënter werken staat op de tweede plaats. Een op de zes ondervraagde bedrijven voert als reden aan dat men de bereikbaarheid wil verhogen.Van de bedrijven die (nog) geen aandacht aan deze ontwikkeling geven, zegt een op de vijf er geen meerwaarde in te zien. Opvallend is dat slechts 13 procent van de respondenten aangeeft dat men zich te klein acht om al hun communicatie te integreren. Daaruit kan worden afgeleid dat convergentie de komende jaren alleen maar zal toenemen.PlannenplannenWordt er al concrete aandacht besteed aan convergentie?IntensiteitintensiteitHoe informatie-intensief zijn sectoren ten opzichte van het gemiddelde?Motieven motievenWat zijn de belangrijkste argumenten om tot convergentie over te gaan?Interne communicatieInterne communicatieWelke afdelingen binnen een bedrijf communiceren het meest met elkaar?BekendheidBekendheidIn hoeverre zijn bedrijven bekend met convergentie?Waarom niet?waarom nietWat is de belangrijkste reden om (nog) geen aandacht aan convergentie te geven?

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in