Overslaan en naar de inhoud gaan

Tikkie zet in op zakelijke groei

ABN AMRO zet met zijn betaaldienst Tikkie steeds meer in op de zakelijke gebruikers. Het aantal daarvan verdubbelde de afgelopen twee maanden van vijfhonderd naar duizend. Dat is bijvoorbeeld de kapper op de hoek, maar ook luchtvaartmaatschappij KLM. Steeds meer overheden zoals gemeenten ontdekken de dienst ook.

"Het voordeel van Tikkie is dat de betalingsbereidheid groot is als mensen een Tikkie krijgen'', legt een woordvoerder van de bank uit. "Mensen betalen hun rekening vaker dan met andere methodes en betalen ook snel.'' Daarom gebruiken overheden de dienst vaak bij incassotrajecten, stelt de bank.

Waar de 3 miljoen particuliere Tikkie-gebruikers een app moeten downloaden om een betaalverzoek te sturen, werkt dat bij zakelijke klanten anders. Zij hebben Tikkie geïntegreerd in hun zogeheten 'zakelijke dashboard'.

ABN AMRO vraagt zakelijke gebruikers en zeker ook overheden om met duidelijke betaalomschrijvingen te komen, zodat klanten meteen weten met wie ze van doen hebben. De bank zorgt ook dat overheden en bedrijven herkenbaar zijn in de app, vergelijkbaar met het blauwe vinkje dat sommige Twitter-gebruikers hebben.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in