Overslaan en naar de inhoud gaan

Tele2 stoeit op productie met microservices en legacy

Experimenteren op de productieomgeving staat voor de meeste IT'ers gelijk aan vloeken in de kerk. Toch past Tele2 deze strategie toe bij de uitfasering van het oude monolithische systeem waarmee het bedrijf fraudeurs buiten het abonneebestand wil houden zonder te veel waardevolle klanten af te wijzen.
Winkel mobiele telefonie
© CC BY SA 2.0 - Flickr.com
CC BY SA 2.0 - Flickr.com

Fraude met smartphones heeft een vlucht genomen na de introductie van de iPhone 10, constateert Ray Haack, manager Customer Finance Operations bij Tele2. "Daarvoor kostten smartphones tussen de €200 en €400. Daarna gingen de prijzen voor de duurste uitvoeringen opeens richting de €1.500. Dat trekt ook fraudeurs aan." De schade kan snel oplopen wanneer toestellen worden besteld in combinatie met een abonnement maar nooit worden betaald."

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in