Development

Apps
app store

Super Mario Run niet meer lucratiefste app

De eerste opwinding over het nieuwe iPhone-spel Super Mario Run van Nintendo is alweer voorbij. Het spel is krap twee weken na de release in geen enkel land meer de winstgevendste app.

© Shutterstock
27 december 2016

De eerste opwinding over het nieuwe iPhone-spel Super Mario Run van Nintendo is alweer voorbij. Het spel is krap twee weken na de release in geen enkel land meer de winstgevendste app.

Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeker App Annie. Een week eerder leverde de game nog in krap vijftig landen het meeste geld op.

Betalen na level 3

Het spel is gratis verkrijgbaar. Maar willen spelers na level drie verder spelen, dan moet 10 dollar worden betaald. Dat is anders dan in de game-industrie gewoon is. Normaal gesproken is een spel gratis en worden spelers aangemoedigd binnen het spel zogeheten in-game-aankopen te doen om sneller vooruitgang te boeken.

 

Veel kritiek

Het gebrek aan gratis content bij Super Mario Run is Nintendo op veel kritiek komen te staan. Volgens kenners zou Super Mario Run winstgevender zijn bij lagere prijzen voor zijn content, aangezien meer mensen dan bereid zijn de portemonnee te trekken.

Qua gratis downloads is Super Mario Run in 88 landen nog de nummer één. Dat was een week eerder nog in 138 landen. Het spel werd op 15 december gelanceerd.

Lees meer over Development OP AG Intelligence
1
Reacties
Anoniem 27 december 2016 11:04

Wat is dit toch eigenlijk een ontzettend negatief stuk. Niet per se letterlijk, maar uit alles in dit artikel sijpelt toch wel door: zie je wel, het is helemaal geen succes. Zoals ik bij meer artikelen hier aantref. Alsof men bij AG helemaal niet van ict houdt.

Los daarvan, wat is de relevantie voor mij als ict professional?

Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.