Overslaan en naar de inhoud gaan

Succes AI in contact met klanten draait om mensen

Artificiële intelligentie (AI) staat momenteel enorm in de belangstelling en doet haar intrede in de praktijk, onder andere in het klantcontact. Zorgverzekeraar Zilveren Kruis wil dat doen met de slimme elektronische assistent Zoë en heeft daarmee al een pilot uitgevoerd. Els Van Cleemput, Rikkert van Capelleveen en Hans Mulder beschrijven wat belangrijke succesfactoren zijn voor de toepassing van AI in klantencontact.
Intelligente robot
© Pixabay CC0 Public Domain
Pixabay CC0 Public Domain

Van AI wordt veel verwacht maar ook gevreesd. De Raad van State maakt zich zorgen en heeft een ongevraagd advies uitgebracht over ‘zelflerende systemen die zonder menselijke tussenkomst via algoritmes beslissingen nemen'.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in