Overslaan en naar de inhoud gaan

Serious game TU-Delft werpt licht op paniek-keuzes

Wat mensen in een panieksituatie doen wordt in hoge mate bepaald door de informatie waar ze toegang toe hebben. Dat blijkt uit computersimulaties met rampengame Everscape, van TU Delft.
Rampgame Everscape
© TU Delft
TU Delft

Bij een dreigende ramp maken mensen keuzes: blijven of vertrekken? Lopen of de auto? Volgzaam doen wat de autoriteiten zeggen of naar eigen inzicht handelen? Mee met de meute of de open ruimte opzoeken?

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in