Innovatie & Strategie

Klantinteractie
Social Media

Pinterest wordt loslippiger

© CC0 Pixabay
26 januari 2015
Fotoverzamelsite Pinterest wil meer adverteerders lokken en heeft daarom een plan gelanceerd waarbij die adverteerder meer gegevens krijgt over de gebruikers. Met die informatie wordt het mogelijk om advertenties beter af te stemmen op individuele gebruikers. Dit meldt de BBC op gezag van de Wall Street Journal.

Op dit moment krijgen adverteerders eigenlijk alleen te horen waar een gebruiker woont (in welke regio) en welk geslacht hij of zij heeft. Dat moet veranderen; er moet ook informatie worden verstrekt over de beweegredenen van de gebruikers. Bijvoorbeeld of zij een nieuw huis willen kopen, toe zijn aan een nieuwe auto of belangstelling hebben voor het huren van films.

Extractie

Dergelijke informatie kan worden gehaald uit een analyse van de plaatjes die een gebruiker op zijn Pinterest-pagina's neerzet. "Met zulke informatie kan Pinterest goede sier maken bij de adverteerders", aldus een onderzoek van bureau Forrester. De voorgestelde techniek gaat ervan uit, dat de gebruikers inderdaad veel plaatjes zullen publiceren van zaken waar ze belangstelling voor hebben. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat mensen beeldverzamelingen aanleggen van spullen waar ze een aperte hekel aan hebben.

Anoniem

Pinterest zegt wel toe, dat er niet al te diep in de profielen van de gebruikers gedoken zal worden. Namen en adressen zullen niet aan de adverteerders worden gemeld.

Lees meer over
Lees meer over Innovatie & Strategie OP AG Intelligence
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.