Overslaan en naar de inhoud gaan

Nog de nodige reserves ten aanzien van software-as-a-service

Er leven ook de nodige reserves. De meest genoemde reden om niet te investeren in dergelijke toepassingen is dat de huidige softwareoplossingen voldoen aan de eisen die de organisatie heeft gesteld en dat het gebruik van SaaS daarom geen toegevoegde waarde zou opleveren. Deze motivatie keert met name terug bij kleinere vestigingen, met minder dan vijftig medewerkers. Bij eerdere onderzoeken in 2008 en 2007 was dit ook al de voornaamste bedenking.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Onbekendheid met SaaS speelt ook een voorname rol. De spontane bekendheid met SaaS, het aandeel functionarissen dat de term minimaal van naam zegt te kennen zonder nadere uitleg te hebben gekregen, bedraagt 33 procent. In 2008 was dat 35 procent. Destijds werd de markt echter in kaart gebracht voor vestigingen met minimaal twintig werknemers. Nu is de markt geschetst vanaf tien werknemers. Wanneer de resultaten van vestigingen met minder dan twintig werknemers buiten beschouwing worden gelaten, bedraagt de spontane naamsbekendheid dit jaar 45 procent.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in