Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw elan SAP bevalt klanten

Vijftien maanden geleden namen de Amerikaan McDermott en de Duitser Jim Schnabe als duo het SAP-roer van Léo Apotheker over, die zich tegenover klanten onmogelijk had gemaakt met zijn poging het tarief voor onderhoudscontracten snel en dwingend aanzienlijk te verhogen. De Vereniging van Nederlandstalige SAP Gebruikers (VNSG), onder leiding van voorzitter Tonnie van der Horst pikte het niet, en won de strijd die volgde. Apotheker vertrok, SAP bond in.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Klanten kregen de keuze uit twee typen supportcontracten: het Standaard Support-contract dat ze gewend waren, of het Enterprise Support-contract, dat duurder is maar volgens SAP echt waarde voor klanten toevoegt. Schnabe en McDermott beloofden beterschap en werkten aan het karakter van het bedrijf. Tonnie van der Horst zegt nu dat SAP op de goede weg is. “We hebben weer een normaal gesprek als klanten met onze leverancier, dat niet meer wordt overschaduwd door wantrouwen. Fair en transparant. Hoe ga je als leverancier om met het feit dat je klanten niet zomaar bij je weg kunnen lopen?”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in