Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander shopt meer online in China

Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers die marktonderzoeker GfK en pakketbezorger PostNL hebben verzameld voor brancheorganisatie Thuiswinkel.org. Met een totaalbedrag van 513 miljoen euro zijn buitenlandse webwinkels goed voor 3 procent van de totale onlinebestedingen in 2015.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Van alle Nederlanders van 15 jaar en ouder deed bijna een kwart (23 procent) vorig jaar een of meer aankopen via webwinkels buiten de eigen landsgrenzen. Na China waren Duitsland, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten de landen waar zij het meeste geld uitgaven.

Consumenten die nog niet over de grens shoppen, worden daar vooral van weerhouden doordat ze het makkelijker vinden om bij Nederlandse webwinkels te bestellen. Ook de angst dat artikelen van buitenlandse verkopers niet aankomen of kwalitatief tegenvallen, speelt daarbij een rol.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in