Millennium: nog 144 dagen

10 augustus 1999

Microsoft begint deze maand een grote campagne om zijn 60 miljoen klanten voor te lichten over het millenniumprobleem. Onderzoek heeft uitgewezen dat veel consumenten pas op het laatste nippertje, in december, hun PC's willen testen.

Dat vindt Microsoft veel te laat. De softwaregigant wil dat gebruikers meteen aan de slag gaan. Het bedrijf is bang dat de vele laatkomers de support-afdelingen anders pas eind december zullen overspoelen met noodkreten.

De voorlichtingscampagne wordt in de VS gevoerd via E-mail en per gewone post. Microsoft steekt er 10 miljoen dollar (21 miljoen gulden) in. De briefjes zullen verwijzen naar de website van het bedrijf en naar gratis telefoonnummers waar uitvoerige informatie over het 2000-probleem wordt verstrekt.

Analisten denken dat Microsoft de campagne deels uit eigenbelang voert. Het millenniumprobleem is voor veel gebruikers aanleiding hun systemen op te waarderen of te vervangen. Daarbij wordt doorgaans ook nieuwe software aangeschaft. (gke).

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Neem contact met ons op!