Innovatie & Strategie

Infrastructuur
'Ik lig wakker van de verandering waar wij als bedrijf mee te maken hebben'

'Ik lig wakker van de verandering'

CIO Filip Michiels van TUI denkt dat de touroperator het voordeel van de eigen vliegtuigen, hotels en excursies moet uitbuiten.

© TUI
5 oktober 2018

Online touroperators hebben geen eigen vliegtuigen of hotels en daarom geen raakpunten met de klant als die op vakantie is. TUI zet big data in om de klant op het juiste moment de juiste informatie te geven.

Het grote hart van de IT-infrastructuur van TUI is het reserveringsplatform, zegt Michiels. "Dat platform zijn we aan het standaardiseren. Vanaf november zullen we gebruikmaken van een Microsoftplatform. De overgang naar het nieuwe platform doen we in stappen. TUI Frankrijk is de eerste die op dit platform gaat draaien. De eerste stappen daarin zijn gezet. Daarna zal Kras (een dochter van TUI, red.) overgaan naar het nieuwe platform. Kras is een volledige touroperator, maar beperkter dan TUI Nederland of België. Zo kunnen we het platform en de bijbehorende migratie goed testen voordat de grote broer en zus overgaan.”

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!