Overslaan en naar de inhoud gaan

ICT~Office Voorwaarden: Apparatuur

Verhuur
Business
Shutterstock
Shutterstock

Nieuw in de ICT~Office Voorwaarden is de module ‘Verhuur van ICT-, telecommunicatie- en kantoorapparatuur’. In geen van de voorlopers van de ICT~Office Voorwaarden was dit een apart onderwerp. Deze module behandelt onder meer wat precies is inbegrepen wanneer apparatuur wordt gehuurd. Zaken als accessoires, stempels en verbruiksartikelen zoals (inkt)cartridges vallen niet onder de huurovereenkomst. Verder biedt deze module de gelegenheid aan de leverancier om een voor- en eindinspectie van de apparatuur te doen. Vooraf betalenIndien partijen schriftelijk niet anders overeenkomen, loopt de huurovereenkomst voor de duur van één jaar. Daarna wordt deze stilzwijgend automatisch verlengd met dezelfde duur. Ook is in deze module bepaald dat, behalve als partijen anders schriftelijk overeenkomen, de huurprijs vooraf dient te worden betaald.OnderhoudDe ICT~Office Voorwaarden voorzien ook in een module over onderhoud op apparatuur. Deze module regelt in de basis de voorwaarden die gelden als partijen overeenkomen dat de leverancier onderhoud pleegt op apparatuur. Elke leverancier kan uiteraard zelf bepalen wat hij precies onder onderhoud verstaat en wat hij derhalve wel of niet doet. Indien partijen niets overeenkomen, is de leverancier gehouden om correctief onderhoud te plegen. Dit betekent dat de leverancier zich inspant om gemelde storingen binnen een redelijke termijn op te lossen. Preventief onderhoud is in de ICT~Office Voorwaarden niet standaard inbegrepen. Partijen kunnen uiteraard wel anders overeenkomen.Drie maanden garantieDe garantietermijn op gekochte apparatuur is net als in de voorgaande voorwaarden gesteld op drie maanden. Indien een klant binnen deze termijn gedetailleerd meldt welke storing er is, spant de leverancier zich naar beste vermogen in om deze binnen een redelijke termijn kosteloos te herstellen. De garantie geldt overigens alleen voor materiaal- en fabricagefouten en vervalt indien de storing bijvoorbeeld het gevolg is van onzorgvuldig of ondeskundig gebruik van de apparatuur. Storingen die na de garantietermijn worden gemeld, kunnen onder een eventueel aanwezige onderhoudsovereenkomst vallen. Indien de apparatuur is gehuurd, verhelpt de leverancier de storingen in beginsel uit hoofde van de huurovereenkomst.Niet bekneldHet komt nogal eens voor dat een leverancier apparatuur levert die hij van een derde heeft verkregen. Deze toeleverancier heeft vaak zijn eigen voorwaarden. Hij legt deze op aan de leverancier, die de apparatuur vervolgens weer doorlevert. Het is zaak om als leverancier niet bekneld te raken tussen de voorwaarden van de toeleverancier aan de ene kant en de eigen voorwaarden richting klanten aan de andere kant. De ICT~Office Voorwaarden bepalen daarom dat de leverancier de opgelegde voorwaarden door de toeleverancier van toepassing kan verklaren op de relatie met zijn eigen klant. De leverancier moet dit dan wel expliciet overeenkomen met zijn klant. Doet hij dit niet, dan gelden alleen de ICT~Office Voorwaarden. meer info www.ictoffice.nl/voorwaarden

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in