Overslaan en naar de inhoud gaan

IBM gaat vol voor business analytics

Het was maar een van de aankondigingen, op het Information On Demand-event in Rome, maar voor IBM’s Business Analytics-divisie staat deze wel symbool voor de toekomst: de toevoeging van ‘three clicks’-functionaliteit in de Decisions Management-tools. Daarmee kunnen bedrijfsmedewerkers in drie stappen – zonder diepgaande kennis van modelleren – toekomstscenario’s opstellen. En dat is het begin van een revolutie, meent Mike Rhodin, senior vicepresident van de Software Solutions Group.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Business analytics (BA) is een groeimarkt. De omzet erin groeit momenteel tweemaal zo snel als die van de IT-sector als geheel. En IBM wil daar een belangrijk aandeel in veroveren. 16 miljard dollar in 2015, is het doel. Hoeveel dat nu is, laat IBM in het midden. Maar een ambitieus doel is het wel: IBM’s omzet in software en consulting was in 2009 een kleine 40 miljard dollar. Maar dat werd verdiend met alle producten en diensten die IBM in portefeuille heeft. Om een idee te geven: alleen al met middleware en besturingssystemen SEnD de enige tak van sport die makkelijk uit te splitsen is SEnD realiseerde IBM bijna 15 miljard dollar omzet.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in