Overslaan en naar de inhoud gaan

Fair trade software krijgt handen niet op elkaar

Hoewel maatschappelijk verantwoord ondernemen bij veel organisaties hoog op de prioriteitenlijst staat, komt de animo voor fair trade software maar moeilijk van de grond. Duurzame dienstverlening is blijkbaar ongrijpbaar voor Nederlandse bedrijven.

Coert Prins, sociaal ondernemer en directeur van Incentro Afrika, startte een jaar geleden in Nairobi met een vestiging van Incentro. “MVO is al een tijd een hot topic, dus ik dacht dat het label ‘fair trade’ gretig aftrek zou vinden.” Niets bleek minder waar. “Ik ben bij heel veel organisaties geweest in die beginperiode, en iedereen vond het helemaal geweldig, maar niemand kocht het. Het was te nieuw en mensen willen graag zekerheid, zeker in IT.” Ook Andy Haxby, directeur van Competa en initiatiefnemer van fair trade software, heeft nog geen commerciële opdrachten gehad met zijn projecten in Kenia.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in