Overslaan en naar de inhoud gaan

ERP-leverancier ontdekt het milieu

De zogeheten Eco-footprint-managementtool is volledig te integreren met de ERP-suite van IFS en biedt ondernemingen een gedetailleerd inzicht in de milieueffecten van hun activiteiten. IFS speelt daarmee in op een toenemend bewustzijn omtrent duurzaam opereren en op steeds strenger wordende milieuregels, zoals de Europese EuP-richtlijn, de Environmental Liability-richtlijn, de EU ‘Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of Chemicals’-regelgeving (REACH).
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Gebruikers kunnen de suite van IFS zo configureren dat milieueffecten van een groot aantal activiteiten, variërend van inkoop tot en met productontwikkeling en van logistiek tot en met transport, even eenvoudig en inzichtelijk zijn te maken als de financiële parameters die tot dusverre centraal staan in de meeste bedrijfsinformatiesystemen. “Met bestaande componenten in IFS Applications die financiële data kunnen vastleggen, is het nu ook mogelijk om zaken als het gebruik van koolmonoxide, lood en zwavel te volgen en als extra kosten te benoemen”, zegt Thomas Petersson, vicepresident Product & Marketing bij IFS. “Zo kunnen gebruikers bijvoorbeeld verschillende uitstootgegevens koppelen aan verschillende transportmethoden. Dat biedt inzicht in de milieueffecten en de kosten van vervoer via bijvoorbeeld de weg of het spoor. Ook is het mogelijk vergelijkingen te maken tussen emissie bij lokale productie of offshore sourcing.”Een van de eerste bedrijven die de Eco-footprint-oplossing van IFS wil implementeren, is InkCycle, een bedrijf dat printerpatronen geschikt maakt voor hergebruik. Brad Rodrick van InkCycle heeft hoge verwachtingen van de module: “InkCycle heeft zijn uitstoot drastisch verminderd en staat nu voor de taak om dit goed te documenteren voor zijn klanten. Nu er veel wet- en regelgeving op ons afkomt, helpt deze functionaliteit ons om de milieuvoordelen van gerecyclede printerpatronen en onze eigen milieuvriendelijke printerpatronen beter te positioneren bij klanten.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in