Overslaan en naar de inhoud gaan

Duitse automakers met HERE naar China

De partijen maakten dinsdag bekend een belang van in totaal 10 procent van de voormalig Nokia-dochter over te doen aan een drietal Aziatische investeerders.
Chinese vlag

Het gaat om branchegenoot NavInfo, techbedrijf Tencent en staatsinvesteringsfonds Singapore GIC. Financiële details over de nieuwe samenwerking werden niet bekendgemaakt. De samenwerking met NavInfo moet ertoe leiden dat HERE in China wordt uitgerold.

Kaarten voor slimmere auto's

De Duitse automakers betaalden in augustus 2015 zo'n 2,6 miljard euro aan Nokia voor HERE. HERE is een belangrijke concurrent van TomTom op het gebied van digitale kaarten en navigatiesoftware. Met HERE kregen de bouwers van luxe auto's toegang tot de kaarten die nodig zijn om in de toekomst steeds slimmere auto's te kunnen bouwen, die deels zelfstandig kunnen rijden.

Open platform

De samenwerking tussen de Duitse automakers is enigszins ongewoon omdat ze elkaars grootste concurrenten zijn. Ze benadrukten dinsdag andermaal dat HERE als een 'open platform' opereert. Daarbij zoekt het drietal mogelijk meer partners om mee in zee te kunnen gaan.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in