Deals

16 april 2010


Spar stapt over op kassa-software van Toshiba TEC
Supermarktketen Spar stapt over op de storeMate-winkelautomatiseringsoplossing van Toshiba TEC. De uitrol is volop aan de gang en inmiddels zijn zeventig winkels volledig geïnstalleerd. De hele operatie van in totaal 350 winkels zal naar verwachting eind 2010 zijn afgerond. De basis van de Spar-organisatie wordt gevormd door 350 zelfstandige Spar- en 200 zelfstandige Attent-detaillisten. Deze winkels worden beleverd vanuit twee distributiecentra in Alkmaar en Zevenbergen. Ook het Spar-hoofdkantoor, van waaruit het assortiment- en formuleonderhoud alsmede alle commerciële activiteiten worden aangestuurd, staat in Zevenbergen.
Eerder al liet Spar weten zijn de automatisering van zijn magazijnen ingrijpend te vernieuwen op basis van een oplossing van Centric.

Centric scherpt winkel-IT van Halfords aan
Halfords laat zijn huidige ERP-systeem Microsoft Axapta 3.0 door Centric upgraden naar Microsoft Dynamics AX 2009 en neemt de branchespecifieke retailoplossing Centric RetailWorld in gebruik. De verwachting is dat de upgrade eind oktober gerealiseerd is.
Voor een goede ‘fit’ met de dagelijkse bedrijfsvoering wordt Dynamics aangevuld met Centrics RetailWorld-pakket, versie 2.1. Halfords krijgt daarmee extra mogelijkheden rond forecasting, voorraadbeheer en planning van reparatie- en serviceactiviteiten.

Nieuw carrier-neutraal
datacentrum in Utrecht
Centereo heeft ICTroom Company ingeschakeld voor de bouw van een carrier-neutraal datacentrum in Utrecht. ICTroom heeft de nieuwe colocatie-faciliteit ontworpen met modulariteit en energie-efficiency als belangrijkste uitgangspunten. Het datacentrum wordt in het derde kwartaal van 2010 gerealiseerd en zal in totaal 600 m2 beslaan. “Utrecht is wat dat betreft nog niet voorzien. Centereo zal mede daardoor een sterke impuls geven aan de Utrechtse IT-sector”, zegt managing director Maarten Engelen van Centeo.

Bolsius gaat IT-omgeving preventief beheren
Kaarsenfabrikant Bolsius heeft gekozen voor de Gensys Business Service Management (BSM)-software van SPS, specialist in beheer en continuïteit van ICT-omgevingen. Hiermee maakt Bolsius de overstap van reactief naar preventief beheer, waardoor veel tijd wordt bespaard en een hogere beschikbaarheid van de ICT-omgeving gerealiseerd wordt. Daarnaast is Bolsius nu in staat de relatie te leggen tussen ICT en de kritische bedrijfsprocessen, waardoor de mogelijke gevolgen van een storing voor de organisatie direct duidelijk zijn en preventief kan worden ingegrepen.
 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!