Overslaan en naar de inhoud gaan

De welvaartsziekte te boven

Het crisisjaar 2009 dwong leveranciers en opdrachtorganisaties tot flexibiliteit, zo blijkt uit gesprekken met insiders.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Terwijl het volume aan nieuwe outsourcingcontracten – de crisis ten spijt – min of meer gelijk bleef, lijkt de crisis wel een duidelijke impact te hebben gehad op de inhoud en kwaliteit van de diensten. Bezuinigingsdictaten van CEO’s dwongen IT-afdelingen vrijwel overal tot kostenreducties, die in eerste instantie werden doorgespeeld naar vendors. De meeste vendors hadden daar wel een antwoord op: “Oké, dat kan, als jullie een slimmere opdrachtgever worden, dan kunnen wij slimmer leveren.” Het crisisjaar 2009 dwong leveranciers en opdrachtorganisaties tot flexibiliteit, zo blijkt uit gesprekken met insiders.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in