Management

Datamanagement
Data laat callcenter efficiënt de klant bellen

Data laat callcenter efficiënt de klant bellen

Op basis van data-analyse kan een callcenter het juiste belmoment bepalen.

© CC - Flickr Katy Warner
2 maart 2018

Contactcenters proberen het bereik van hun telefonie te verhogen. Om dit te kunnen realiseren, maken ze gebruik van belsoftware die automatisch leads (een lijst met telefoonnummers en klantgegevens) afbelt. Deze softwarepakketten verhogen het tempo van lijsten afbellen om het bereik te verhogen. Dit veroorzaakt echter negatieve gevolgen voor zowel de consumenten als de contactcenters: consumenten worden te veel gebeld en contactcenters raken waardevolle leads sneller kwijt.

Het doel van het onderzoek naar Smart-Call™ was om beide negatieve gevolgen te beperken en het bereik te verhogen. Hiervoor werd de volgende onderzoeksvraag gehanteerd: Hoe kunnen we het beste het bereik van consumenten voorspellen, om zo de efficiëntie en doelgerichtheid van het klantcontact te verhogen? Efficiëntie doelt hierbij op het in bedwang houden van het beltempo om zo leads minder snel op te maken, en doelgerichtheid op het in gesprekken sneller tot een einddoel komen door mensen op tijden te bellen wanneer het hen uitkomt.

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Inloggen

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!