Overslaan en naar de inhoud gaan

Data laat callcenter efficiënt de klant bellen

Contactcenters proberen het bereik van hun telefonie te verhogen. Om dit te kunnen realiseren, maken ze gebruik van belsoftware die automatisch leads (een lijst met telefoonnummers en klantgegevens) afbelt. Deze softwarepakketten verhogen het tempo van lijsten afbellen om het bereik te verhogen. Dit veroorzaakt echter negatieve gevolgen voor zowel de consumenten als de contactcenters: consumenten worden te veel gebeld en contactcenters raken waardevolle leads sneller kwijt.
Headset bij de helpdesk
© CC - Flickr
CC - Flickr

Het doel van het onderzoek naar Smart-Call™ was om beide negatieve gevolgen te beperken en het bereik te verhogen. Hiervoor werd de volgende onderzoeksvraag gehanteerd: Hoe kunnen we het beste het bereik van consumenten voorspellen, om zo de efficiëntie en doelgerichtheid van het klantcontact te verhogen? Efficiëntie doelt hierbij op het in bedwang houden van het beltempo om zo leads minder snel op te maken, en doelgerichtheid op het in gesprekken sneller tot een einddoel komen door mensen op tijden te bellen wanneer het hen uitkomt.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in