Cursus: iPad IOS support essentials

23 september 2011
Goed bevallen? Heel goed. Ik wist wel hoe ik met die apparaten om moest gaan, maar ik had toch wel een paar vragen. De cursusinhoud sloot aan bij de vragen die ik had. Als een medewerker bijvoorbeeld een iPad nodig heeft, dan kun je er een aanbieden, maar hoe beheer je een persoonlijk apparaat dat door meerdere collega’s gebruikt wordt? Je zit dan toch met de persoonlijke dingen die je erop doet. Hoe kun je die snel wissen en het apparaat inrichten voor de volgende? Bij de cursus leerde ik dat je er templates voor kunt gebruiken.

Sterke punten? De cursusleider toonde wat de mogelijkheden van het apparaat zijn en als er vragen uit de klas kwamen, speelde hij daar op in.

Hoe was de opzet?
We hadden een groep van vier man van verschillende bedrijven. De cursusleider legde uit hoe Apples operating system IOS tot stand is gekomen en dan leer je de sterke maar ook de zwakke punten van het systeem. Je kreeg klassikaal een stukje theorie, bijvoorbeeld over het configureren van profielen, en daar kon je vragen over stellen. En het was ook meteen zelf opdrachten uitproberen met de iPad, die we kregen uitgereikt. Over die uitwerking kwamen dan weer vragen en daar speelde de cursusleider een-op-een op in.

Goed cursusmateriaal? Ja, alle slides die de docent op groot scherm presenteerde stonden ook op de iPad. Een opdracht ging over documenten overzetten en over hoe je een presentatie op je iPad kunt zetten. Dat stond ook op onze iPads. Het zijn duidelijke teksten zonder dure termen die een leek niet begrijpt.

Goeie docent? Ja, hij had erg veel kennis en als je in jip-en-janneketaal iets kunt uitleggen wat vrij ingewikkeld is, dan ben je als docent geslaagd.

Geleerd? Hoe je een iPad makkelijker beheert via de iPhone configuration utility en niet via iTunes; hoe je gebruikers meer kunt laten doen door profielen op het netwerk aan te bieden en als er problemen zijn ernaar verwijzen zodat alle instellingen weer goed staan; en hoe je bepaalde apps makkelijk kunt distribueren en de iStore kunt blokkeren zodat gebruikers zelf geen apps kunnen aanschaffen. Dus het dichttimmeren van de iPad.

Wat aan gehad? Ik kon meteen meerdere iPads en iPhones uitrollen, goed troubleshooten en makkelijker mensen helpen. Als iemand een update van zijn iPhone operating system krijgt en niet meer kan internetten omdat de serviceprovider verkeerd ingesteld staat, kun je dat heel makkelijk instellen met profielen via iTunes. Dan kunnen ze het zelf installeren en draait alles weer.

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!