Overslaan en naar de inhoud gaan

CRM en Web 2.0: lastig huwelijk

Dat besef is ook doorgedrongen tot Oracle, sinds de overname van Siebel de grootste CRM-leverancier. Op zijn CRM Executive Summit in Parijs stelde topman Charles Philips van Oracle: “Klanten willen op een andere manier converseren dan tot dusver. Je kunt negeren dat ze willen converseren of je kunt je voordeel doen met het groeiende netwerk van klanten die óver je praten.” Phillips doelt op wat Oracle ‘CRM 2.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

0’ noemt, de combinatie van bestaande CRM-tools met de internetmechanismen die het wat vage etiket ‘Web 2.0’ hebben gekregen. “De gegevens in CRM 2.0 zijn veel rijker. Mensen brengen meer tijd online door en zijn bereid je meer gegevens te verstrekken dan voorheen. De truc is wat je met die data doet en hoe je die analyseert.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in