Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenbond gaat tekeer tegen vervallen van bundels

Telecomaanbieders moeten stoppen met het laten vervallen van ongebruikte data en belminuten aan het einde van iedere maand.
Mobiele telefoon
© Unsplash
Unsplash

Daartoe roept de Consumentenbond de tien grootste providers op in een brief. De bond vindt de handelwijze absurd, zeker ook omdat consumenten moeten betalen voor iedere minuut of MB die ze buiten hun bundel verbruiken.

Consumenten met een mobiel abonnement verliezen nu aan het eind van iedere maand hun ongebruikte belminuten en data, terwijl ze soms tot wel 0,31 cent per minuut of 0,15 cent per MB betalen die ze buiten hun bundel verbruiken. Bij sommige klanten die hun bundel hebben verbruikt gaat het internet op zwart voor de rest van de maand.

Halve pot pindakaas ophalen

"Stel je eens voor dat de supermarkt aan het einde van de maand je halfvolle pot pindakaas komt ophalen. En je voor een nieuwe pot laat betalen als je de maand erna weer pindakaas op brood wilt. Dat zouden we toch allemaal heel gek vinden? En toch is dat precies wat hier gebeurt. Dat kan niet. Als consument heb je voor die bundel betaald’’, aldus directeur van de Consumentenbond Bart Combée.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in