Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten aan de macht

Templeton heeft geen zin het jubileum van Citrix te omlijsten met een historisch overzicht van de afgelopen twintig jaar. “De laatste twaalf maanden zijn enerverend genoeg.” Natuurlijk is de crisis, ook volgens de CEO van Citrix, van ongekende omvang. “Ik was precies een jaar geleden in Europa. Daar was ogenschijnlijk nog niets aan de hand, maar je proefde al dat het fout zou gaan.
Business
Shutterstock
Shutterstock

” Veel belangrijker dan het financiële nieuws zijn voor Templeton de onderliggende ontwikkelingen, die de economische pas op de plaats zichtbaar maakt. Zo gaat de consolidatieslag onverminderd door. “Dat is goed voor de aandeelhouders, wellicht ook goed voor de fabrikanten – maar slecht voor de consument.” Die krijgt volgens de Amerikaan niet alleen minder keuze, maar ook hogere prijzen doordat minder concurrenten actief zijn. “En vergeet niet dat bedrijven in de IT ook concurreren op het gebied van innovatie.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in