Overslaan en naar de inhoud gaan

CONFLict: Afsluiten van diensten bij wanbetaling

Als een klant met wie u een contract voor e-maildiensten heeft afgesloten, zijn rekening niet betaalt, kunt u hem vragen om dat alsnog te doen. Als beleefd vragen niet helpt, kunt u hem aanmanen en daarna via de rechter proberen tot betaling te verplichten. Die laatste route is echter langdurig. Er is echter nog een andere manier: het opschortingsrecht.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Dit houdt in dat wanneer een klant niet betaalt voor zijn dienst, u het recht hebt om bijvoorbeeld de toegang tot e-mail te blokkeren en zo druk op hem uit te oefenen. Opschorten is wel een zwaar middel, zeker bij e-maildiensten. Wees er dus voorzichtig mee.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in